۳ کشته و ۲۱ زخمی در انفجار امروز کابل

صبح امروز سه شنبه (۲۸جوزا) کاوران موتر های حامل حاجی محمد محقق از رهبران جهادی و عضو مجلس نمایندگان مورد حمله انفجاری  قرار گرفت اما به وی آسیب جدی نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در ابتدا مسئولین امنیتی و شاهدان عینی این رویداد را حمله  انتحاری توسط یک بایسکل سوار عنوان کرده بود و حال سخنگوی وزارت امور داخله این رویداد را ناشی از انفجار بمب سازی شده خوانده است.

این رویداد حوالی ساعت ۹:۰۰ صبح در ساحه پل سرخ مربوط حوزه سوم امنیتی پولیس در ۵۰ متری ساختمان کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در کابل رخ داده است.

بر اساس گفته های صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله کشور هدف از این انفجار شخص محمد محقق بوده است.

در این حادثه به شخص محمد محقق آسیب نرسیده اما گفته می شود که چهار تن از محافظان وی به شدت زخمی شده است.

شاهدان عینی در محل، جسد سه کشته و هفت زخمی را دیده اند با این حال مسئولین امنیتی در محل رویداد کشته شدن سه فرد ملکی را تائید کرده و گفته است در این حادثه ۲۱ نفر بشمول چهار محافظ آقای محقق زخمی شده اند.

همچنین در این رویداد یک موتر رنجر پولیس بکلی از بین رفته و گفته می شود که این موتر  کاروان موتر های محمد محقق را به طرف پارلمان کشور همراهی می کرده است.

جای که حمله انتحاری صورت گرفته در پنجا متری آن ساختمان کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، تلویزیون سبا، روز نامه افغانستان، رادیو کلید و چند مرکز آموشی خصوصی موقعیت دارد.

تا کنون مسئولیت  انفجار امروز به جان محمد محقق را کسی و یا گروهی به عهده نگرفته اما در قبل مسئولیت چنین حملات و انفجارات را گروه طالبان به عهده می گرفت.

Author

About Author

1 thought on “۳ کشته و ۲۱ زخمی در انفجار امروز کابل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *