حزب وحدت اسلامی خواهان ابطال نتایج انتخابات کابل شد

حزب وحدت اسلامی افغانستان خواستار ابطال انتخابات حوزه کابل شده و گفته است که رای و اراده مردم در حوزه کابل آن قدر مورد دستکاری قرار گرفته است که امکان اصلاح و تفکیک آرای تقلبی اساساً منتفی است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حزب وحدت اسلامی افغانستان با نشر اعلامیه ای گفته است که تفکیک آرای درست و تقلبی را منتفی خوانده و گفته است که مطابق فیصله قبلی کمیسیون شکایات انتخاباتی نتیجه انتخابات حوزه کابل باید باطل اعلام و در این حوزه انتخابات مجدد مطابق احکام قانون برگزار شود.

در اعلامیه همچنان آمده؛ «از نهادهای ناظر ملی و بین المللی می خواهیم که برای حمایت از دموکراسی و حمایت از رأی و اراده مردم به صورت قاطع حمایت کرده و در جهت مستندسازی و افشای نارسایی ها و مشکلات انتخابات تلاش همه جانبه کنند».

حزب وحدت اسلامی همچنان از کشورهای حامی و تمویل کننده مصارف انتخابات خواسته است که کمیسیون مستقل انتخابات را در خصوص نارسایی های انتخابات پارلمانی حاضر به پاسخگویی کنند.

در اعلامیه این حزب آمده است «با تأسف از همان ابتدای کار، پیدا بود که با رأی و اراده مردم بازی صورت می گیرد. زمانی که ثبت نام رأی دهندگان به صورت غیر معیاری آغاز شد، احزاب سیاسی زنگ خطر مهندسی انتخابات توسط حکومت و کمیسیون انتخابات را به صدا در آوردند که حزب وحدت اسلامی افغانستان نیز در برجسته سازی مشکلات ثبت نام، نقش اساسی داشت».

حزب وحدت از «اخلال در ثبت نام»، «محروم سازی از رأی دادن»، «تخطی از احکام قانون در روند اعلام نتایج» و «تأخیر در اعلام نتایج ابتدایی» به عنوان عوامل و مواردی برای مهندسی سازی انتخابات از سوی کمیسیون اعلام کرده است.

در اعلامیه به اظهارات شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری نیز واکنش نشان داده شده و آمده است «گرچه سخنگویان ارگ ریاست جمهوری نتوانستند خوشحالی شان را از این روند تقلب آمیز پنهان کنند؛ اما با یک مغالطه جالب، فاجعه انتخاباتی کابل را در حد شکست و پیروزی افرادی تقلیل دادند که با سلیقه و سیاست ارگ هماهنگی نداشته اند».

به باور حزب وحدت اسلامی افغانستان، واقعیت این است که فاجعه انتخاباتی، عمیق تر از شکست و پیروزی یک فرد و چند فرد است.

در بخشی از اعلامیه آمده است «یقین کامل داریم که اسناد، مدارک و شواهد فراوان در دسترس نهادهای ناظر، احزاب سیاسی و ناظرین کاندیدان وجود دارد که در فرصت های مناسب افشا خواهند شد. حزب وحدت اسلامی افغانستان نیز اسناد زیادی در دست دارد که به نهادهای مسئول ارائه خواهد کرد.

این حزب تاکید کرده است که رأی و اراده مردم در حوزه کابل آنقدر مورد دستکاری قرار گرفته است که امکان اصلاح و تفکیک آرای تقلبی اساساً منتفی است. از این جهت خواسته است که نتیجه انتخابات حوزه کابل مطابق اعلام قبلی کمیسیون شکایات انتخاباتی باطل اعلام گردیده و در این حوزه انتخابات مجدد مطابق احکام قانون برگزار گردد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *