حریق ۲۱ تن موادمخدر ومشروبات الکولی در ولایت هرات

معینیت مبارزه علیه مواد مخدر وزارت امور داخله و مرکز عدلی و قضائی مبارزه علیه جرایم مسکرات و موادمخدر۲۱ تن موادر مخدر و مشروبات الکولی را در ولسوالی گذره ولایت هرات آتش زدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مواد شامل انواع مواد مخدر و مشروبات الکولی بود که پس از صدور حکم محکمه ذیصلاح، امروز یکشنبه (۹ سنبله) در ولایت هرات آتش زده شد.

این مواد شامل هیروئین، مورفین، تریاک، چرس، امفتامین، مواد کیمیاوی جامد، مواد ترکیبی موادمخدر تخم خشخاش و همچنان مشروبات الکولی بود ک با حضور مقامات امینتی و شخص والی هرات به آتش کشیده شد.

 براساس اعللامیه معینیت مبارزه علیه مواد مخدر وزارت امورداخله، پولیس هرات در پیوند به ۷۷۹ قضیه مواد مخدر و مشروبات الکولی، ۹۲۲ تن را دستگیر کرده که ۱۸ تن آن اتباع کشور ایران بوده که تمامی آنها را جهت تعقیب عدلی و قضائی به مرکز عدلی و قضائی مبارزه علیه جرایم مسکرات و مواد مخدر فرستاده شده اند.

قرارست مقداری زیاد از انواع مواد مخدر و مشروبات الکولی در روزهای آینده در ولایات نیمروز و فراه نیز از سوی اداره مبارزه علیه مواد به آتش کشیده شود.

مواد که امروز در ولایت هرات به آتش کسده بود قرارذیل است:

۸۶۳/۳۱۱ کیلوگرام هیروئین، ۸۱۷/۸۴ مورفین، ۴۱۶/۷۲۳۹ تریاک، ۸۰۵/۱۲۴۲ چرس، امفتامین ۲۴۴/۲، مواد کیمیاوی جامد ۷۰۰/۱۲۰، ۹۵۳/۲۰۷مواد ترکیبی حاوی مواد مخدر و تخم خشخاش ۵۳ کیلوگرام و همچنان ۴۴۰/۲۰۸۰ لیتر مشروبات الکولی و ۶۵۰/۱۰۱۱۵ لیتر مواد کیمیاوی مایع بود.

این مواد  توسط  مدیریت پولیس مبارزه علیه موادمخدر و ارگان های کشفی ولایت هرات طی عملیات جداگانه در جریان ماه حوت سال ۱۳۹۰ الی سال ۱۳۹۲ کشف و ضبط شده بود.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *