حریق چهار تُن مواد مخدر در ولایت بغلان

مقدار چهار تُن مواد مخدر از سوی پولیس مبارزه با مواد مخدر ولایت بغلان با حضور داشت رییس قطعات خاص معینیت مبارزه علیه مواد مخدر وزارت امور داخله امروز دوشنبه ( ۶ قوس ) در دشت کرکر شهر پلخمری حریق شد.

نظام الدین نظام مدیر مبارزه با مواد مخدر پولیس ولایت گفت، این مقدار مواد مخدر حریق شده شامل ۲۲ کیلوگرام هیرویین، ۲۹۴ کیلوگرام مورفین، ۵۴۴ کیلوگرام تریاک، ۲۳۴۷ کیلوگرام چرس، ۲۰ کیلوگرام کودین، ۲۱ کیلوگرام نرکودین، ۱ کیلوگرام لکتوز، ۲۷۰ گرام نشایسته، ۹ کیلوگرام مواد قندی، ۹۱۰۰ لیتر مشروبات الکی و ۵۰۹ گرام شیشه می شود که از ماه قوس سال ۱۳۹۳ الی شروع سال ۱۳۹۵ از سوی ارگانهای امنیتی و کشفی این ولایت بدست آمده است.

به گفته آقای نظام در پیوند به قاچاق مواد مخدر حریق شده ۱۵۶ قاچاقچی بازداشت شده که پرونده های شان غرض رسیده گی به دادستانی محول شده و ۹۱ عراده واسطه نقلیه مختلف النوع که حامل مواد مخدر بوده گرفتار شده است.

درعین فضل الحق اندرابی ریس مبارزه با مخدر ولایت بغلان از افزایش دو برابری ساحه کشت مواد مخدر درین ولایت نگرانی می کند.

آقای اندرابی می گوید، بنابر بدتر شدن اوضاع امنیتی در دوسال گذشته کمپاین تخریب مزارع کوکنار و چرس در ولایت بغلان انجام نشده است و همچنان نارضایتی کشاورزان از محصولات زراعتی شان بنابر پایان بودن قیمت ها به کشت کوکنار و چرس روی آورده اند.

وی از حکومت می خواهد که بخاطر از بین بردن مزارع کوکنار و جلوگیری از کشت آن در تأمین امنیت و فراهم سازی بدیل معیشت به کشاورزان اقدامات جدی نماید.

از سوی هم مل پاسوال امام الدین مطمین ریس قطعات خاص معینیت مبارزه علیه مواد مخدر وزارت امور داخله، همکاری مردم را در قسمت از بین بردن کشت و تولید مواد مخدر مؤثر خوانده از مردم خواست که نیروهای امنیتی را درین زمینه همکاری کنند.

به اساس معلومات آقای مطمین در جریان سال ۱۳۹۵ در نتیجه ۲۵۳۶ عملیات انجام شده از سوی ارگانهای کشفی و امنیتی در سطح کشور ۹۱ لابراتوار و کارخانه تولید مواد مخدر تخریب، ۵۴۱ تُن مواد مخدر مختلف النوع و مشروبات الکلی کشف و بدست آمده و ۵۴۱ نفر مظنون در پیوند به قاچاق آن بازداشت شده اند.

این درحالیست که مسؤلان مبارزه با مواد مخدر ولایت بغلان می گویند، بر اساس ارقام ارایه شده در سال ۲۰۰۹ میلادی ۵۲ هزار تن درین ولایت معتاد به مواد مخدر و ادویه جات روان گردان بوده اند بنابر افزایش ساحه کشت و تولید مواد مخدر در سالهای اخیر این رقم نیز افزایش یافته است.

محراب الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *