حبیب و ۵ تن از عاملان تجاوزجنسی پغمان اعدام شدند

دولت افغانستان حکم اعدام حبیب استالف سر دسته یک باند آدم ربا و پنج تن از عاملان تجاوزجنسی گروهی در ولسوالی پغمان را اجرا کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مجرمین بعد از ظهر روز چهارشنبه (۱۶ میزان) در محوطه زندان پلچرخی کابل و بدور از چشم و دید رسانه ها به چوپ دار آویخته شدند.

مجرمین براساس فیصله دادگاه عالی و امضای حامدکرزی رئیس جمهوری پیشین افغانستان اعدام شدند.

حبیب استالف به جرم آدم ربایی، سرقت های مسلحانه و ده ها مورد جرایم دیگر، حدود یک سال قبل توسط پولیس در شهر کابل بازداشت شد.

همچنین اسامی عزیزالله فرزند حفیظ الله، مصطفی مشهور به حبیب فرزند عبدالحمید، نظرمحمد فرزند تاج محمد، سمیع الله فرزند سلطان محمد و اسامی قیس الله فرزند غلام جان از جمله عاملان تجاوزجنسی گروهی بر چهار زن در ولسوالی پغمان بودند.

گفتنی است که ۱۰ نفر با استفاده از یونیفورم پولیس، شب ٣١ اسد سال روان در مسیر جاده عمومی ولسوالی پغمان، موتر های شخصی را متوقف و تعدادی از مردان و زنان را که از پغمان به سوی شهر کابل در حرکت بودند؛ از موتر پیاده کرده برعلاوه سرقت زیورات، به زنان به شکل دسته جمعى تجاوز جنسى کردند.

پولیس کابل توانست که هفت تن از این متهمان را دستگیر به محاکم عدلی و قضایی کشور معرفی کند.

دادگاه عالی افغانستان پس از بررسی پرونده ها، پنج تن از مجرمین را به جرم تجاوزجنسی گروهی، سرقت و آدم ربایی محکوم به اعدام کرد.

صفی الله و جمیل از جمله هفت تن از بازداشت شده گان حادثه پغمان هستند که از سوی دادگاه به ۲۰ سال حبس محکوم شده اند.

پولیس کابل می‌گوید سه نفر دیگر که نیز در تجاوزگروهی و سرقت مسلحانه پغمان دست داشته اند، هنوز فراری اند و پولیس موفق به بازداشت آنها نشده است.

این متهمان در حالی اعدام شدند که سازمان عفو بین الملل و سازمان نظارت از حقوق بشر، از اشرف غنی احمدزی، رییس جمهوری افغانستان خواسته بودند که دستور لغو اجرا حکم اعدام این افراد را صادر کند.

این دو سازمان می گویند که جریان محاکمه افراد متهم به قضیه پغمان خالیگاه ها و نواقص های زیاد دارد که باید مورد بازنگری و بررسی مجدد قرارگیرد.

از سویی هم شماری از نهاد های جامعه مدنی افغانستان نیز خواسته بودند که حکم اعدام متهمان پغمان لغو شود.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *