حامدکرزی حمله به کنسولگری هند را محکوم کرد

حامدکرزی رئیس جمهوری کشورمان حمله بر کنسولگری هند در ولایت هرات افغانستان را حمله تروریتسی خوانده و آن را شدیداً محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کرزی در یک صحبت تلفنی با نریندرا مودی صدراعظم جدید کشورهند، ضمن محکومیت حمله  تروریستی بر قونسلگری آن کشور در ولایت هرات، آن را حمله بر افغانستان، هند و منافع مشترک دو کشور خواند.

حامد کرزی در مورد دفع به موقع این حمله تروریستی از جانب نیروهای امنیتی افغان به صدراعظم هند معلومات داده به وی و مردم هند اطمینان داد که اتباع کشور شان مصئون اند و هیچ آسیبی در این حادثه به افراد ملکی نرسیده است.

رئیس جمهور کرزی گفت که ماموریت های دیپلوماتیک هند در افغانستان در گذشته نیز مورد چنین حملات تروریستی قرار گرفته اند، اما این حملات اراده و تعهد دو کشور را برای تحکیم و گسترش روابط مخصوصا در عرصه مبارزه با تروریزم به عنوان دشمن مشترک بیشتر از پیش نیرومند خواهد ساخت.

حامد کرزی به صدراعظم هند اطمینان داد که تحقیقات همه جانبه در مورد این حمله آغاز گردیده است.

صدراعظم منتخب هند از تماس تیلفونی رئیس جمهور کرزی برای ابراز اطمینان از مصئونیت شهروندان هند و عملکرد سریع نیروهای امنیتی افغان در دفع این حمله تروریستی تشکری کرد.

وی گفت که دوستی، تعهد و همکاری های هند برای ثبات و بازسازی افغانستان همچنان ادامه خواهد داشت.

روز گذشته (جمعه) پنج تن از مهاجمان انتحاری بر ساختمان کنسولگری هند در ولایت هرات حمله کردند که پس از درگیری تمامی آنان توسط نیروهای امنیتی کشور کشته شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *