جنگ بین گروه تروریستی حقانی و گروه طالبان بر سر گرفتن مسئولیت حمله هوتل انتر کانیننتال

وزارت امور داخله افغانستان در سایت رسمی خود نگاشته است که حمله بر هوتل کانتیننتال توسط گروه تروریستی حقانی طرح ریزی شده بود؛ اما گروه طالبان مسلح ادعا کرده اند که حمله بر هوتل کانتیننتال کار این گروه است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت امور داخله در سایت خود ضمن این که این حمله را محکوم کرده است نگاشته «حوالی ساعت ۹:۰۰ شب گذشته، چهار تروریست وابسته به شبکه تروریستی حقانی بر هوتل انترکانتیننتال در کابل حمله کردند. »

به نقل از سایت وزارت داخله در این رویداد ۵ تن جان باخته است و شماری دیگر از هموطنان ما زخم برداشته اند که رییس مخابرات ولایت غور نیز مشمول کشته شده ها است.

وزارت داخله همچنان تاکید کرده است «بر بنیاد یافته های استخباراتی، این حمله توسط شبکه تروریستی حقانی که پناه گاهای امن آنان در بیرون از افغانستان است، طراحی و سازماندهی شده است.»

اما گروه طالبان مسلح همچنان با نشر یک اعلامیه مسئولیت این حمله را به عهده گرفته اند.

ذبیح الله مجاهد که خود را سخنگوی طالبان می‌گوید در صفحه تیوتر خود نگاشته است که این حمله کار این گروه بود است.

در این اعلامیه اضافه شده است که بلال، ایوبی، و خلیل از ولایت کندهار، بشر از ولایت فاریاب و عبید از ولایت غور مهاجمین بودند که در این حمله شرکت داشتند.

شب ۳۰ جدی ساعت ۹ بجه یک گروه از مهاجمین مسلح وارد هوتل انترکانتیننتال شدند و تا چاشت روز یک شنبه (۱دلو) این درگیری ادامه داشت.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *