جنگ ازره درلوگر نمونه دخالت آشکار فوج پاکستان

یک کارشناس مسائل نظامى که خواسته نامش فاش نگردد و انکشافات امنیتى را در کشور  دنبـال مى کند گفته است ده ها تن از اعضاى فوج و استخبارات پاکستان در لباس طالب و مخالف مسلح به ولسوالی  ازره لوگر هجوم آورده بودند.

 به باور وی، استخبارات پاکستان قصد داشتند از ولسوالی ازره لوگر، کابل و بند هاى برق در ولسوالى سروبى ولایت کابل را با خطر مواجه سازند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این آگاه مسایل سیاسى تاکید کرده، ازره نمونۀ از تجاوز مستقیم فوج و ارتش پاکستان بر خاک افغانستان است.

به باور او، آنانى که به نام جنگجوى خارجى یا طالبان خارجى در کنار طالبان افغان در ازره حضور یافتند همه افراد فوج و استخبارات پاکستان بودند که تلاش داشتند امنیت در پایتخت و شاهراه کابل- جلال آباد را مختل سازند.

او عملکرد نیروهاى امنیتى کشور به خصوص افراد اردوى ملى را ستود که توانستند با یک تجاوز خارجى که از نام طالبان انجام شد مقابله کنند و ولسوالى هاى  ازره و حصارک را از کنترول متجاوزین پاکستانى تصفیه نمایند.

این آگاه مسایل سیاسى، نیروهاى بین المللى را به معامله گرى در قضیه افغانستان متهم مى کند و مى گوید: تا جایى که او اطلاع دارد برنامه تصفیه ازره و حصارک در چوکات یک عملیات تصفیوى با فرماندهى نیروهاى خارجى در افغانستان نهایى و همآهنگ شد.

برنامه انجام عملیات به گونۀ مشترک ترتیب شده بود، مگر روزى که عملیات آغاز گردید نیروهاى خارجى پاى شان را بیرون کشیدند حتا آنها یک مرمى را در اختیار نیروهاى اردوى ملى قرار ندادند و یک طیاره آنها هم به نام حمایت هوایى از نیروى افغان از زمین بلند نشد و با وجود تعهدات و همآهنگى که بانیروهاى افغان داشتند کارى را انجام ندادند و به عنوان نظاره گر باقى ماند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *