جنگهای مسلحانه بیش از یک میلیارد کودک را در جهان متاثر ساخته است

سازمان امدادگر “ورلد ویژن” آلمانی که یک سازمان جهانی می باشد اعلام کرده است که در جنگ های مسلحانه در مناطق بحرانی جهان امنیت کودکان رعایت نمی‌شود و بیش از یک میلیارد کودک در جهان از چنین وضعیت رنج می برند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این سازمان امدادگر گزارش سالانه خود را در شهر برلین آلمان ارائه کرد و از دولت آلمان خواسته است که برای بهبود شرایط کودکان در این مناطق بکوشد.

براساس این گزارش فهرست برخوردهای مسلحانه نظامی در جهان بسیار طولانی است افغانستان، سوریه، یمن، عراق، سودان جنوبی و نیجریه از جمله کشورهایی هستند که درگیری‌های نظامی در آنها همچنان به شدت ادامه دارند.

سازمان امدادگر “ورلد ویژن” هشدار داده است که در این درگیری‌ها همواره به امنیت کودکان کمتر توجه می‌شود.

“کریستف وافن‌شمید”، رئیس هیئت مدیره این سازمان امدادگر معتقد است که کودکان هرچه بیشتر با شدیدترین خشونت‌های جنگ آشنا می‌شوند.

وی اضافه کرد که دیگر حمله شورشیان، گروه‌های تروریستی یا نظامیان کشورها به مدارس کودکان تابو نیست و قبح خود را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان این سازمان امدادگر اعلام کرده که در همین راستا ۵۱ درصد مدارس سودان جنوبی ویران شده‌اند. همچنین ۴۰ درصد کودکانی که در سوریه کشته شده‌اند در نزدیکی مدارس خود جان باخته‌اند.

براساس این گزارش بیش از یک میلیارد کودک در سراسر جهان با انواع مختلف خشونت مواجه‌اند.

در نیجریه به طور نمونه در سال ۲۰۱۵ میلادی از ۲۱ کودک به عنوان سوءقصدکننده انتحاری استفاده شده و در همین سال در سطح جهان ۶۰۰۰ “کودک – سرباز” جذب این گروه‌ها شده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *