جنرال دوستم به کشور بر خواهد گشت؟

جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری ۸ ماه می‌شود که در ترکیه به سر می‌برد، اواخر ماه ثور که جنرال دوستم به ترکیه رفت و دفتر مطبوعاتی معاونیت اول ریاست جمهوری گفته بود که معاون نخست ریاست جمهوری برای معاینات و همچنان دیدار با خانواده‌اش به ترکیه رفته است.

اما گفته می‌شود که جنرال دوستم به نحوی در تبعید به سر می‌برد و ظاهراً حکومت از بازگشت جنرال دوستم خشنود نیست و چندین بار به هواپیمای جنرال دوستم اجازه نشست داده نشد، این درحالی است که سخنگویان معاونیت اول بارها از آمدن زود هنگام جنرال دوستم خبر داده اند، اما این که چه وقت خواهد آمد تا هنوز مشخص نیست.

در همین حال استاد عطا محمد نور بارها حکومت را متهم کرده است که از آمدن جنرال دوستم هراس دارند و نمی‌گذارند که جنرال دوستم به کشور بر گردد.

همچنان در دیدار که دیروز دوشنبه (۱۹) جدی استاد محقق معاون ریاست اجراییه با پییر مایودون، سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان داشت روی موضوعات مهم از جمله داعش، مهاجرین و برگشت جنرال بحث کرده اند و استاد محقق به سفیر اتحادیه اروپا گفته است که « با توجه به گسترش ناامنی در شمال کشور و حضور طالبان وداعش در ولایت هاى مهم واستراتژیک فاریاب وسر پل ، حضور جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری برای مهار تروریزم و ناامنی در کشور مفید واقع خواهد شد که باید این معضل بنحوى حل گردد .»

جنرال دوستم در پی عملیات‌های که برای سرکوب گروه تروریستی داعش و طالبان مسلح در شمال انجام داد و برای استراتیژِی بعضی از کشورها دخیل در سیاست افغانستان قابل پذیرش نبود و توطیه آزار و اذیت ایشچی را بر پای جنرال بستند و او را به کشور ممنوع الدخول کردند.

این در حالیست که گفته می‌شود قرار است در آغاز کمپاین‌های انتخاباتی سال آینده جنرال دوستم به کشور بر خواهد کشت و با یکی از تیم‌های انتخاباتی ائتلاف خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *