جنازه طالبان مسلح در بغلان بر خلاف نیروهای امنیتی اعزاز و اکرام می شود

شماری از فرماندهان پولیس محلی می گویند، جنازه طالبان مسلح در شهرها و مساجد با تشریفات و اعزاز جنازه و دفن می گردند؛ اما جنازه سربازان امنیتی با ترس و گمنامی ادا می گردد.

سیدکمال وردک یکی از فرماندهان پولیس محلی در ولسوالی بغلان مرکزی می گوید، طالبان مسلح بر عالمان دینی و باشنده گان محل هشدار داده اند که جنازه سربازان امنیتی را ادا نکنند وگرنه از سوی آنان مجازات می گردند.

به گفته این فرمانده پولیس محلی، آنان در مقابل هراس افگنان جان فشانی می کنند ولی شماری از ملاهای محلی از ترس طالبان مسلح به جنازه سربازان امنیتی اشتراک نمی کنند.

در عین حال عالمان دینی، کشتار افراد بیگناه را از سوی حلقات مخالف دولت ناجایز می پندارد و این گروه ها را دست نشانده استخبارات کشورهای بیرونی می داند.

محمدحسن حسینی معاون شورای اخوت اسلامی ولایت بغلان به خبرگزاری خاورمیانه گفت، نیروهای امنیتی که برای دفاع از وطن و نوامیس ملی جان می بازند، مدافعین راستین کشور اند و خواندن جنازه آنان از دیدگاه دین مبین اسلام بر همه مسلمانان لازم است.

این درحالیست که پیش ازین طالبان مسلح در مناطق تحت کنترول شان در ولایت بغلان به باشنده گان محل و ملاهای مساجد هشدار داده بودند که جنازه نظامیان حرام است و اشتراک کننده گان آنرا مجازات می کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *