به خونریزی در کشورهای مسلمان پایان دهید

گروه جماعت اسلامی هند امروز دوشنبه از سازمان کنفرانس اسلامی خواست اقدامات مناسبی برای پایان جنگ و خونریزی در برخی کشورهای مسلمان انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مولانا سیدˈجلال الدین امریˈ رهبر جماعت اسلامی هند با ابراز نگرانی از ادامه ناآرامی ها در مصر، سوریه، بنگلادش و سایر کشورهای اسلامی گفت: سوریه درجهنم نابودی اقتصادی، اجتماعی گرفتار شده، عراق و افغانستان قربانی کشتار و ویرانی شده اند و الجزایر، تونس و شماری از کشورهای دیگر مسلمان نیز شاهد بی ثباتی و ناآرامی هستند.

وی در جلسه مطبوعاتی که درمرکز جماعت اسلامی هند در دهلی نو برگزار شد افزود: وظیفه هر مسلمان صادق و هر شخص آزادیخواه دیگر این است که دراین دوران پرچالش برای بهبود اوضاع درجهت برقراری صلح و دموکراسی اقدام کند.

وی در ادامه با اشاره به رویدادهای مصرگفت: اولین دولت دموکراتیک مصر توسط نیروی ارتش و دیکتاتوری نظامی کنار گذاشته شد.

مولانا امری با اشاره به اینکه حزب اخوان المسلمین یکی از بزرگترین و سازمان یافته ترین گروه های اسلامی است و اکنون به عنوان یک گروه تروریست معرفی می شود، افزود: این حزب مورد انواع اتهام ها قرار گرفته و هزاران نفراز افراد پیرو آن به قتل رسیده اند.

این رهبر مسلمان هند تاکید کرد: دولت نظامی درمصر پس از یک رفراندوم سوال برانگیز، قانون اساسی خودساخته ای را تحمیل کرده و به نظر می رسد که شرایط برای روی کار آمدن رژیمی بدتر و بی رحمانه تراز دولت حسنی مبارک آماده شده است.

مولانا امری در مورد اوضاع بنگلادش نیز گفت: در این کشور همسایه انتخابات با وجود تحریم احزاب مخالف دولت برگزار شد و اکنون بنگلادش شاهد رویارویی خطرناک احزاب مخالف و حزب حاکم است که این امر به شدت بر روند اجتماعی و اقتصادی تاثیر گذشته است.

رهبر جماعت اسلامی هند در ادامه از سازمان کنفرانس اسلامی درخواست کرد تا برای پایان دادن به این اوضاع نگران کننده، اقدامات مستحکمی را جهت متوقف کردن خشونت و بازگشت صلح در کشور های مسلمان انجام دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *