جلوگیری از انجام چند حمله انتحاری در کابل و ولایات کشور

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان اعلام کرده است که نیروهای امنیتی افغان از انجام چند حمله بزرگ انتحاری و تروریستی در شهر کابل و چند ولایت کشور جلوگیری کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در پی تشدید حملات انتحاری در پایتخت و ولایات افغانستان٬ نیروهای امنیتی بخصوص ریاست عمومی امنیت ملی تدابیر ویژه ای امنیتی را در مرکز و ولایات کشور روی دست گرفته اند.

حسیب صدیقی، سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان در یک نشست خبری اعلام کرد که تروریستان برای اینکه توان رویارویی را نیروهای امنیتی افغانستان از دست داده اند می خواهند با انجام حملات انتحاری توانایی های نیرو های امنیتی افغانستان را زیر سوال ببرند.

به گفته وی، چندین حمله بزرگ انتحاری با استفاده از موترهای بمب گذاری شده در شهر کابل سازماندهی شده بود که در یک هفته اخیر توسط نیروهای امنیتی افغانستان خنثی شده است.

سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی می گوید که ۱۹ تن از تروریستان که قصد حمله انتحاری و انفجاری در شهر کابل، غور، ننگرهار و میدان وردک داشتند توسط نیروهای امنیتی کشور شناسایی و دستگیر شده اند.

همچنین صدها کیلو گرام مواد انفجاری نیز در مرکز و ولایات کشور کشف و خنثی شده است.

به گفته حسیب،  ولسوال نامنهاد طالبان در ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور نیز همراه با یک عدد جلیقه انتحاری” واسکت” و مقداری مواد انفجاری دستگیرشده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *