جزئیات تازه از بزرگترین عملیات «نصر من الله» یمن در عربستان

سخنگوی ارتش یمن، جزئیات تازه از بزرگترین عملیات تحت نام «نصر من الله» در خاک عربستان و بازداشت بیش از ۲هزار نیروی سعودی را افشا کرد.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، عملیات بزرگ «نصر من الله» در روزهای اخیر از سوی ارتش یمن و انصارالله راه اندازی شد.

یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن می گوید که برای این عملیات حدود شش ماه کار و تحقیق انجام شده و مرحله اول آن با موفقیت انجام شد.

وی اظهار داشت که در این عملیات، هواپیماهای بی سرنشین نیز اشتراک داشته و از نیروهای نفوذی در بین صفوف نیروهای سعودی نیز استفاده شده است.

سریع خاطرنشان کرد که عملیات «نصرمن الله» دارای چندین مرحله است و اولین مرحله آن یعنی عملیات «شهید ابوعبدالله حیدر» با موفقیت انجام شد.

وی تصریح کرد که در این مرحله از عملیات، سه پایگاه نظامی سعودی با همه تجهیزات نظامی اش نابود شده، مقادیر زیادی سلاح شامل صدها موتر زره به دست آمده، ۳۵۰ کیلومتر از خاک یمن آزاد شده، همه پایگاه های نظامی جدید سعودی به دست نیروهای ارتش یمن تصرف شده و ۲۰۰۰ نیروی سعودی بازداشت گردیده است.

بر اساس معلومات منبع، عملیات «نصر من الله» در عمق خاک عربستان اتفاق افتاد و در جریان آن، حدود ۵۰۰ تن از نیروهای سعودی کشته و زخمی شده اند.

عربستان سعودی تا حال در این رابطه واکنش جدی نشان نداده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *