جریمه نقدی ۱۴ رسانه داخلی به دلیل تخلف انتخاباتی

کمیته رسانه ای کمیسیون مستقل انتخابات ۱۴ شبکه تلویزیونی و یک شبکه رادیویی را به علت تخلف در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فریده نیکزاد، رییس کمیته رسانه ها در کمیسیون مستقل انتخابات روز چهارشنبه اعلام کرد، ۱۳ شبکه تلویزیونی به علت تخلف تبلیغاتی و عدم رعایت قوانین در دوره سکوت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی به پرداخت جریمه نقدی از ۱۰۰ دالر تا ۱۳۰۰ دالر محکوم شدند.

تلویزیون‌های آیینه، راه فردا، آرزو، افغان، دعوت، سبا، مهر، شمشاد، نورین، نور، هیواد، نگاه، ژوندون و رادیو نوا از جمله‌ی رسانه‌هایی ‌اند که از سوی کمیسیون رسانه‌های کمیسیون مستقل انتخابات مکلف به پرداخت جریمه‌ی نقدی شده‌اند. این کمیسیون از تعدادی از رسانه‌هایی که در جریان انتخابات، غیر‌جانب‌دارانه عمل کرده بودند، تقدیر کرد.

کمیسیون رسانه‌های‌ کمیسیون مستقل انتخابات پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی، به ‌منظور نظارت از عملکرد رسانه‌ها در جریان روند انتخابات برای شش ماه ایجاد شد. این کمیسیون در آن زمان لایحه‌‌ای را تصویب کرد‌ تا براساس آن بتواند کارکرد رسانه‌ها را در جریان مبارزات انتخاباتی نظارت کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *