جان کری برای گفتگو با طالبان وارد قطر شد

جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا صبح امروز (شنبه ۱ سرطان) به منظور گفتگو با رهبران طالبان وارد دوحه پایتخت کشور قطر  شد.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، این سفر وزیر امور خارجه امریکا به دنبال گشایش دفتر سیاسی طالبان در قطر صورت گرفته است.

دفتر سایسی طالبان روز سه شنبه هفته گذشته با حضور شمار از سران این گروه و مقامات دولتی کشور قطر، در این کشور رسما افتتاح شد اما جنجال های را نسبت به بالا کردن پرچم سفید و لوحه امارت اسلامی افغانستان در صحن دفتر به همراه داشته است.

در پی افتتاح جنجال برانگیز دفتر طالبان در قطر، نماینده امریکا در مذاکرات با طالبان امروز وارد دوحه پایتخت این کشور شد.

خبرگزاری فرانسه از دوحه گزارش داده است که مقامات بلند پایه امریکایی گفته اند جیمز دابینز،نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و پاکستان در نشست های امروز جان کری وزیرامور خارجه امریکا و رهبران قطر شرکت می کند.

 این درحالی است که مقامات وزارت امور خارجه امریکا ضمن ابراز بی اطلاعی از جدول زمانی آغاز گفتگوهای دابینز با طالبان تاکید کردند که جان کری وارد گفتگو با این گروه شورشی نخواهد شد.

باراک اوباما رئیس جمهور امریکا با اشاره به آمادگی کشورش برای خروج ۶۸ هزارنظامی امریکایی از افغانستان تا سال آینده و تلاش برای پایان دادن به این جنگ طولانی که موجب نارضایتی شهروندان این کشور شده است، از گفتگو با گروه طالبان حمایت می کند.

براساس گزارش ها جان کری وزیر امور خارجه و جیمز دابینز  نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و پاکستان به طور جداگانه وارد کشور قطر شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *