جامعه جهانی به مبارزه حکومت افغانستان بر ضد فساد بی اعتماد شدند

سفیر امریکا در کابل می گوید که کشورهای جامعه جهانی دیگر اعتمادی به مبارزه حکومت افغانستان بر ضد فساد ندارند و اعتماد سابقشان را از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، برنامه ملی مبارزه با فساد اداری امروز (۲۴قوس) در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده و بر مبارزه جدی با این پدیده تاکید شد.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد، دستاوردها و ضعف هایی داشته است؛ اظهار کرد که برای مبارزه با فساد اداری، به همکاری و کار مشترک بین اداره های کشور نیاز است.

وی اظهار داشت که از ابعاد تقنینی، عدلی و قضایی دستاوردهای خوبی کسب شده است؛ اما هنوز هم چالش های عمده ای بر مبارزه جدی تر وجود دارد.

رئیس جمهور معتقد است که ۸۲ شاخص از مجموع ۱۰۲ شاخص تعهد شده دولت به جامعه جهانی در راه مبارزه با فساد اداری در حال تطبیق است.

آقای غنی اظهار داشت که ۲۰۰ تن بعد از رسیدگی به پرونده هایشان از سوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری محکوم شده و در بین این افراد، حدود ۷۰ تن از مقامات عالی ‌رتبه دولتی، معینان، جنرالان، والیان و سایر اعضای بلندرتبه دولتی شامل است.

اما جان بس، سفیر امریکا در کابل که در این نشست حضور داشت، تاکید کرد که «جامعه جهانی اعتمادشان به مبارزه حکومت افغانستان بر ضد فساد را از دست داده اند».

وی تصریح کرد که فساد گسترده موجود در افغانستان مانع بزرگ برای کمک‌ های جامعه جهانی شده و این کشورها به این تصور اند که کمک‌ های آنان به جیب چند فرد انگشت‌ شمار می ‌رود.

سفیر امریکا این افراد نام نبرد.

این در حالی است که هیچ کدام از دولت های افغانستان در راه مبارزه با فساد اداری موفق نبوده و تنها به شعار اکتفا شده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *