جاغوری محراق حملات تهاجمی طالبان

ولسوالی جاغوری ولایت غزنی زیر تهدیدات بلند حملات تهاجمی طالبان مسلح قرار دارد و این حملات از چند ناحیه به این ولسوالی متمرکز می باشد.

فاطمه رحیمی، عضو شورای ولایتی غزنی به خبرگزاری خاورمیانه گفت که طالبان مسلح از سمت ولسوالی قره‌ باغ، مالستان و خاک افغان حملات شان را به ولسوالی جاغوری متمرکز ساخته اند.

او همچنان افزود: «طالبان با وجود حضور نیروهای کماندو در قریه های انگوری و حوت قل از منازل مسکونی به حیث سنگر استفاده می کنند و باشندگان این مناطق به مرکز ولسوالی پناه برده اند.»

بانو رحیمی همچنان بیان داشت که حمله طالبان از مناطق تکری گیلان و لومان به مرکز جاغوری باشندگان آن ولسوالی را نگران ساخته است.

بر بیناد گفته های وی، طالبان مسلح از باشندگان ولسوالی قره باغ خواسته اند که پوسته های مردمی را برچینند و اسلحه و مهمات دست داشته شان را به آنان تسلیم کنند و راه را برای حضور آنها به ولسوالی جاغوری باز کنند.

از سوی دیگر به باشندگان منطقه بابه ولسوالی جاغوری تا ساعت یک بعدازظهر امروز (۱۹عقرب) مهلت داده اند که یا برای آنان راه را باز کنند که به مرکز ولسوالی جاغوری حمله کنند و یا هم خانه های شان را هدف حملات تهاجمی قرار می دهند.

در همین حال طالبان مسلح به باشندگان ولسوالی جاغوری گفته اند که پرچم های آنان را بالای خانه های شان نصب کنند و به آنان اجازه دهند که بدون جنگ و درگیری به مرکز ولسوالی بروند، در غیر آن با آنان درگیر می شوند.

این در حالی است که طالبان مسلح شب گذشته تا کوتل زردک نزدیکی مرکز ولسوالی مالستان رسیده بودند و از مردم این منطقه خواسته بودند تا راه را برای حضور آنها در ولسوالی جاغوری باز کنند؛ اما به کمک نیروهای مستقر در مناطق حسینی و کندلان حمله آنها عقب زده شد.

طالبان مسلح از چهار روز بدینسو مناطق مرزی ولسوالی جاغوری و ولسوالی مالستان را هدف حملات تهاجمی قرار داده اند و خانه های مسکونی را در حوت قل و انگوری به آتش کشیده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *