جاستین ترودو: درهای کانادا به روی مهاجران باز است

خبرگزاری خاورمیانه

نخست وزیر کانادا در واکنش به ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله افغانستان به خاک امریکا، گفت: درهای کشورش به روی مهاجران باز است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «جاستین ترودو» امروز (۱۰دلو) در حساب توییترش نوشت :«به آنهایی که از ظلم و تروریسم و جنگ فرار کردند می گویم: مردم کانادا صرف نظر از عقیده و دین تان به شما خوش آمد می گویند».

trodo

این سیاست از سوی کانادا در حالی روی دست گرفته می شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا روز جمعه فرمان ممانعت از ورود شهروندان هفت کشور مسلمان از جمله عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبیا، سومالی و یمن را امضا کرده و در کنار آن برای ورود شهروندان افغانستان نیز شرایط سختی وضع کرده است.

رئیس جمهور امریکا این اقدام را برای جلوگیری ورود خشونت و تروریسم به خاک کشورش عنوان داشته است؛ اما برخلاف، کانادا به صورت رسمی اعلام کرده است که از این مهاجرین استقبال می کند.

حالا کانادا به عنوان نزدیکترین همسایه امریکا به هدف اول پناهجویان افغانستانی که قصد حضور در این قاره را دارند، تبدیل خواهد شد.

گفتنی است که دستور اجرایی دونالد ترامپ با انتقاد شدید کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و سازمان ملل متحد روبرو شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *