جابجایی بیش از یکصد خانواده تروریستان خارجی در فاریاب

 اعضای شورای ولایتی و مسولان محلی در ولایت فاریاب می گویند، بیش از یکصد خانواده تروریستان خارجی در بخش های ازین ولایت جابجا شده اند و برای تروریستان داخلی آموزش و امکانات نظامی را فراهم می سازند.

عبدالاحد ایلبیک معاون شورای ولایتی فاریاب به خبرگزاری خاورمیانه گفت، به تعداد ۱۳۵ خانواده تروریستان خارجی که تبعه اوزبیکستانی، چچینی و پاکستانی هستند در ولسوالی های پشتونکوت،قیصار و غورماچ از مدت یکماه بدینسو جابجا شده اند و هنوز روند آمدن شمار دیگری ازین خانواده ها ادامه دارد.

آقای ایلبیک می گوید، با حضور این خانواده ها در فاریاب طالبان مسلح به جنگ افزارهای پیشرفته دست یافته اند و همچنان تمرینات نظامی این گروه از سوی تروریستان خارجی رهبری به شدت ادامه دارد.

معاون شورای ولایتی فاریاب از بی نتیجه بودن عملیات زمستانی نظامیان انتقاد می کند و حکومت را به توجهی در قبال امنیت این ولایت متهم می سازد.

در عین حال عبدالقدیر قادری ولسوال پشتونکوت به خبرگزاری خاورمیانه گفت، طالبان مسلح از سوی تروریستان خارجی تمرینات نظامی می بینند و این گروه به شدت در حال سرباز گیری از مردمان محل است.

از سوی هم اعضای شورای ولایتی فاریاب یک ماه آینده را یک فصل خطرناک برای این ولایت عنوان می کنند و می گویند اگر وضعیت به همین گونه که هست ادامه بیابد احتمال سقوط این ولسوالی به دست شورشیان طالب می رود.

ایلبیک معاون شورای ولایتی فاریاب همچنان می گوید، نیروهای خیزش مردمی که پیش ازین با نیروهای امنیتی همکار بودند ولی پس از ایجاد تشنجات میان معاون اول ریس جمهور و ارگ، آنان حمایت شانرا از حکومت تحریم کرده اند.

نگرانی های هم از رویداد های امنیتی در شاهراه نمبر یک فاریاب از سوی وی ابراز می شود، به گفته آقای ایلبیک طالبان مسلح از یک هفته بدینسو درین شاهراه ایست بازرسی ایجاد می کنند و به بازرسی مسافران درین مسیر می پردازند.

خواستیم درین مورد دیدگاه والی فاریاب را داشته باشیم با تماس های مکرر مؤقق نگردیدیم.

این درحالیست که پیش ازین اعضای شورای ولایتی فاریاب از محاصره بودن نظامیان در ولسوالی غورماچ نگرانی کرده بودند.

Author

About Author

1 thought on “جابجایی بیش از یکصد خانواده تروریستان خارجی در فاریاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *