ثبات و امنیت در تفاهم و همکاری کشورهای منطقه است

رئیس جمهور پیشین کشور می گوید که ثبات و امنیت در تفاهم و همکاری همه کشورهای منطقه ایجاد می شود و امید می رود که امریکا نیز برای عمل به تعهداتش، راه معقول در پیش گیرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حامد کرزی که ظهر امروز (۱۷جدی) در نشست «مجمع گفتگوی منطقه ای تهران» اظهار داشت که امنیت در منطقه ایجاد نمی شود، مگر اینکه همه با هم همکاری کنند.

وی اظهار داشت «امیدواریم با تمام مشکلات و تجربیات، امریکا ضمن برگشت به مناسبات دوستانه با ایران و عمل به تعهداتش در افغانستان و برجام، راه معقول را در پیش بگیرد.

کرزی ضمن قدردانی از مهمان ‌نوازی مردم ایران از شهروندان افغانستان، اظهار داشت؛ اتفاق ناخوشایندی برای ایران رخ داده است؛ ملت افغانستان در تاثر ملت ایران احساس همدردی می ‌کند، چون مردم افغانستان چنین دردی را سالهاست احساس می‌ کنند.

رئیس جمهور پیشین کشور تاکید کرد که امنیت در منطقه ایجاد نمی ‌شود مگر آنکه با یکدیگر همکاری کنیم؛ نجات، ثبات و امنیت و ترقی ما در تفاهم و همکاری و شراکت ما نهفته است.

وی ابراز امیدواری کرد که با تمام مشکلات و تجربیات به ویژه تجربه تلخ چند روز قبل، امریکا با مناسبات دوستانه با ایران و برگشت به تعهداتش در کشورهای منطقه مانند افغانستان و برجام راه معقول را در پیش بگیرد.

کرزی همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا در شراکت با روسیه و چین اقدامات موثرتر و محکم ‌تری بردارند و از حق دفاع کنند و کوشش کنند امریکا به برجام برگردد و راه صلح و تفاهم را در پیش بگیرد.

وی همچنین به نشست بین الافغانی در مسکو اشاره کرده گفت که امریکا هم برنامه‌ ای درباره صلح دارد؛ ولی امیدواریم امریکا، صمیمیت و راستگویی خود را از طریق همکاری راستین با مردم افغانستان و کشورهای منطقه مانند روسیه، پاکستان و چین و… نشان دهد.

کرزی تاکید کرد «آرزوی ما صلح و ثبات در منطقه به ویژه افغانستان است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *