تیم انتخاباتی داکتر زلمی رسول تکمیل شد

براساس گزارش ها تیم انتخاباتی داکتر زلمی رسول از کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری کشور از داخل ارگ ریاست جمهوری تکمیل شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکترزلمی رسول که هم اکنون در پست وزارت امور خارجه کشور ایفای وطیفه می کند از کاندیدای مورد نظر حامدکرزی رئیس جمهور کشور است.

براساس گزارشهای ابتدایی، تیم انتخاباتی داکتر زلمی رسول به معاونیت ضرار احمد مقبل عثمانی وزیر مبارزه علیه مواد مخدر و داکتر صادق مدبر که تا چندی قبل ریاست دارالانشاه اداره امور را به عهده داشت، تکمیل شده است.

رئیس جمهور کرزی در حاشیه جلسه مجمع اقتصادی اروپا-آسیا در چین گفته بود که داکتر زلمی رسول از کاندیدای مورد حمایت او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۳ است.

از آغاز روند ثبت نام کاندیدای ریاست (۲۴ سنبله) تا کنون بسم الله شیر از تاجران ملی کشور و داکتر عبدالله عبدالله رئیس ایتلاف ملی افغانستان رسما در کمیسیون مستقل انتخابات حضور پیدا کرده و ثبت نام کرده اند.

قرار است روند ثبت نام کاندیدان ریاست جمهوری تا یک هفته دیگر ادامه داشته باشد.

زلمی رسول متولد کابل از لیسه استقلال فارغ و با یک سکالرشیپ تحصیلات عالی وارد پاریس مرکز فرانسه گردید که تحصیلات عالی اش را به پایه دوکتورا در آنجا به اتمام رساند.

او به لسان های دری، پشتو، انگیسی، فرانسوی و ایتالویی بلدیت کامل دارد، لسان عربی را نیز می داند.

 او در جون ۲۰۰۲  مشاور امنیت جمهوری اسلامی افغانستان ایفای خدمت نموده علاوتاً در قسمت هماهنگ سازی فعالیت های امنیت و سیاست خارجی کشور از ۲۰۰۱ بدین سو، همراه با حامد کرزی رییس جمهوری داشته است.

داکتر زلمی رسول قبل از پست مشاوریش بحیث رییس هوا نوردی ملکی ایفای وظیفه می کرد او در کنفرانس بن همراه با دیگر رجال دولتی افغانستان، از جمله اشتراک کنندگان کلیدی این کنفرانس بود.

زلمی رسول در لویه جرگه اضطراری ۱۹۹۸ سکرتریت آنرا که به ریاست حامد کرزی، دایر گردید، به عهده داشت.

داکتر زلمی رسول در جنوری ۲۰۱۰ منحیث وزیر امور خارجه افغانستان آرای مردم را از ولسی جرگه کسب نمود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *