تکفیریها ناکام در اعمال هدفمندشان در افغانستان

خبرگزاری خاورمیانه

معاون دوم ریاست اجرائیه در واکنش به تیرباران کارگران معدن در ولسوالی تاله و برفک ولایت بغلان اظهار داشت که تکفیری ها با این اقدامات وحشیانه به دنبال اعمال هدفمند در افغانستان هستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد محقق، امروز (۱۸جدی) در نشست خبری در کابل اظهار داشت که تکفیری ها (گروه تروریستی داعش) عامل این قضیه بوده است.

محقق اظهار داشت که این کارگران تنها برای کسب روزی به مدت ۱۰ سال در ولایت بغلان کار می کردند و در هنگام بازگشت به خانه، از سوی تکفیری ها تیرباران شده اند.

وی در حالی که رقم دقیق این رویداد را هشت کشته و سه زخمی عنوان داشت، افزود که تکفیری ها به عنوان عنصر تازه در منازعات سیاسی افغانستان هستند که مرکز ثقل آنها، مشرقی است؛ اما در شماری از ولایت ها فعالیت دارند.

معاون دوم ریاست اجرائیه افزود که تکفیری ها با این کشتار هدفمند که تنها یک قوم را هدف قرار می دهد به دنبال رسیدن به اهدافشان که «ایجاد تفرقه» بین مذاهب و مردم افغانستان می باشد، هستند.

به باور منبع، تکفیری ها هیچ وقت به اهدافشان در افغانستان نخواهند رسید؛ زیرا مردم این کشور سالها همسنگری را با هم تجربه کرده و در کنار هم، مشکلات را حل کرده و به دوش کشیده اند.

محقق در حالی که کار اخیر گروه تروریستی داعش در تیرباران کارگران معدن را «ناچیز» دانست، افزود که این کارها نمی تواند حضور آنها در ولایت های مختلف را تائید کند.

بر اساس معلومات معاون دوم ریاست اجرائیه، گروه تروریستی داعش در حال حاضر در ولایت های ننگرهار، زابل، ارزگان، سرپل، غور و فاریاب حضور دارد و تحت عناوین مختلف با رویکردهای مختلف فعالیت می کنند.

محقق معتقد است که مردم از این رفتار گروه های تکفیری نمی ترسند  و استوار برای دفاع از وطن آماده هستند و دشمن را در ایجاد نفاق و جنگ مذهبی، ناکام خواهند گذاشت.

این در حالی است که روز گذشته ۱۱ تن از کارگران معدن زمانی که قصد رفتن به خانه هایشان در ولایت دایکندی را داشتند از سوی افراد مسلح ناشناس که بعدا گروه تروریستی داعش مسوولیت آن را به عهده گرفت، تیرباران شده که در نتیجه هشت تن جان باخته و سه تن دیگر نیز مجروح شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *