تکرار سریال حمله کوچی ها بر مردم بهسود

همزمان با گرم شدن هوا و فرارسیدن فصل بهار، یک با دیگر کوچی ها به علفچرها و مناطقی از بهسود ولایت میدان وردک حمله کرده و تلفاتی به مردم وارد کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شب گذشته کوچی ها با استفاده از سلاح و مهمات بر منازل و زمین های زراعتی مردم بهسود حمله کردند و تا بامداد امروز (۲۲ثور) با مردم درگیر بودند.

مردم بهسود و اعضای شورای ولایتی میدان وردک می گویند که کوچی ها با حمایت کامل طالبان مسلح حمله کرده و ضمن خسارات مالی، تلفاتی جانی نیز برجا گذاشته اند.

احمد جعفری، عضو شورای ولایتی میدان وردک، به خبرگزاری خاورمیانه گفت که شماری از کوچی ها به صورت رسمی عضوی از گروه طالبان هستند و در حمله شب گذشته نیز دست داشتند.

وی از «ملا باران»، یکی از فرماندهان کلیدی طالبان یاد کرده و اظهار داشت که این فرد در همکاری با کوچی ‌ها، نیمه های شب گذشته، حملات سنگینی را بر ساحه‌ میرهزار در منطقه‌ کجاب راه اندازی کرد.

جعفری اظهار داشت که حملات به صورت سیستماتیک و مشخص بر بخش های هزاره نشین بهسود انجام گرفته است.

بر اساس معلومات منبع، در حمله شب گذشته کوچی ‌ها با همکاری طالبان مسلح، پنج تن از باشنده گان محل جان باخته، ۱۲ تن زخمی شده و پنج تن دیگر نیز ناپدید می باشد که مشخص نیست کوچی ها با خود برده اند و یا هم در جای دیگر ناپدید شدند.

این عضو شورای ولایتی میدان وردک تصریح کرد که به دلیل دور بودن منطقه، شبکه های مخابراتی فعال نبوده و هیچ ارتباطی برقرار نشده است.

جعفری افزود که کوچی ها به ارتفاعات رفته و موضع گرفته اند و در حال حاضر (ظهر ۲۲ثور) درگیری های پراکنده در منطقه وجود دارد.

از سویی هم، شماری از باشنده گان محل می گویند که نیروهای خیزش مردمی (مقاومت) به دلیل غافلگیر شدن، موفق به دفاع به موقع نشده و تلفات دادند.

نیروهای مقاومت تحت رهبری قوماندان «علیپور» در منطقه بهسود فعالیت دارند و انتظار می رود کوچی ها را به عقب برانند.

مسؤولان امنیتی ولایت میدان وردک در این رابطه اظهار نظر نکرده اند.

مجادله بر سر زمین و چراگاه ‌ها از جمله عوامل مهم درگیری ها و حمله کوچی ها بر باشنده گان بهسود است که بیشتر در فصل بهار رخ می دهد.

هرچند که چندی قبل کمیسیون ویژه ‌ای برای رسیدگی به مشکلات میان دو طرف تشکیل شد؛ اما تلاش‌ ها در این زمینه تا اکنون به جایی نرسیده و معضل همچنان ادامه دارد و از سوی دیگر رئیس جمهور به همین تازه گی بودجه دو میلیارد افغانی را برای کوچی ها اختصاص داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *