توزیع مواد عذایی به ۲ هزار خانواده بی بضاعت در کابل

اتاق های تجارت و صنایع کشور صبح امروز (پنجشنبه ۱۰ اسد) از طریق صندوق “سخاوت” مقدار مواد غذایی را به دو هزار خانواده بی بضاعت در شهرکابل توزیع کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قربان حقجو رییس هیات عامل اتاق های تجارت وصنایع کشور هدف از توزیع مواد غذایی برای شمار از خانواده های فقیر و بی بضاعت را ترویج فرهنگ یاری ودستگیری از طبقه فقیر تعریف کرد.

وی گفت، برای هر فامیل به هزینه نزدیک به ۴ هزار افغانی معادل ۷۰ دالر آرد، برنج، روغن وبسکویت توزیع می شود.

حقجو هزینه مجموعی مساعدت به خانواده های یاد شده را ۱۵۰ هزار دالر امریکایی اعلام کرد و گفت که این هفتمین دور از توزیع مواد غذایی برای فقرا از طریق صندوق سخاوت می باشد.

حقجو افزود:« تاسیس مکتب سیرت به تمویل صندوق سخاوت برای اطفال کارگر نیز از جمع کمک های شمار از تاجران ملی است که در نوع خود ارزشمند و قابل تحسین میباشد».

به گفته حقجو دراین مکتب علاوه بر فرصت های آموزشی برای اطفال به خانواده های آنان نیز مساعدت های مالی صورت میگیرد.

به قول آقای حقجو در این دور از توزیح کمک ها، اجیران  وزارت خانه ها و نهاد های دولتی در نظر گرفته شده اند البته اجیران که از لحاظ اقتصادی ومعیشتی در وضعیت نا گواری قرار دارند.

براساس اظهارات آقای حقجو از اغاز فعالیت صندوق سخاوت تا کنون با بیش از ۱۸۰۰ خانواده فقیر ومستمند همکاری و یاری صورت گرفته است که در هفته آینده به تعداد ۲ هزار خانواده دیگر نیز از مساعدت های بشردوستانه و وطن دوستان تاجران ملی افغانستان برخوردار خواهند شد.

خانم حواگل اجیر در وزارت تجارت مساعدت یاد شده به فقرا را عمل نیک توصیف کرده گفت :« شوهرم بیمار است وکار کرده نمیتواندو در خانه ۵ نفر هستیم و تنها خودم کار میکنم. توزیع یکمقدار مواد غذایی میتواند بخش از مشکلات ما را در ماه مبارک رمضان و رسیدن عید فطر رفع نماید».

مرد معلولی که اسمش را احمد می گوید، دستگیری و یاری با فقیران را عمل نیک کاران تعریف کرده گفت:« این کمک شخصا برای من اهمیتی زیادی دارد زیرا من از قسمت پا معلول هستم کار نمیتوانم و در وضعیت بدی معیشتی قرار دارم با اخذ این مقدار مواد مشکل ام برای چند روز حل میشود».

این صندوق که به همکاری اتاقهای تجارت و صنایع افغانستان تاسیس شده است شمار از تاجران وسرمایه داران ملی در ان سهم گرفته اند.

حقجو یاری و دستیگیری تاجران ملی از فقیرا وافراد بی بضاعت را مسئولیت اجتماعی ومذهبی انان خوانده تاکید کرد ما تلاش داریم تا از طریق نشر رسانه ای چنین برنامه های وجدان های خفته برخی از سرمایه داران نیز بیدار نماییم ومتوجه مسولیت های اجتماعی شان بسازیم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *