توافق نامزدان ریاست جمهوری درباره سمت ریاست اجرایی

سخنگوی تیم انتخاباتی “اشرف‎غنی احمدزی اعلام کرد: کاندیداها در نشست روز گذشته درخصوص اختیارات پست ریاست اجرایی توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “فیض‎الله ذکی” سخنگوی تیم انتخاباتی اشرف‎غنی احمدزی کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اعلام کرد: ۲ کاندیدای ریاست جمهوری این کشور درخصوص اختیارات سمت ریاست اجرایی توافق کردند.

ذکی در خصوص جزئیات این توافق اظهار نظر نکرد، اما گفت: قرار است جزئیات کامل این توافق به زودی در رسانه‎ها منتشر شود.

وی تأکید کرد: تمام موضوعات اختلافی میان کاندیداها حل شده و موارد اختلافی که باید روی آن توافق صورت گیرد، چگونگی اعلام نتایج انتخابات و تشکیل کابینه جدید است.

این عضو ستاد انتخاباتی احمدزی خاطر نشان کرد: تیم انتخاباتی “عبدالله” از تیم انتخاباتی احمدزی خواسته است که کابینه جدید باید به طور مساوی میان ۲ تیم انتخاباتی تقسیم شود.

فیض‎الله ذکی در ادامه گفت: تیم انتخاباتی تحول و تداوم این درخواست تیم اصلاحات و همگرایی را نپذیرفته زیرا این تیم در نظر دارد تا کابینه جدید بر اساس شایستگی افراد تشکیل شود.

وی در ادامه تأکید کرد: برخی نخبگان افغان هم‎اکنون در هیچ تیم انتخاباتی نیستند و یا در خارج از افغانستان هستند که باید یک سمت خوب دولتی را به دست آورند.

از سوی دیگر کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد در نظر دارد در هفته جاری نتایج نهایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *