تمام تلاش ها و برنامه ها برای مبارزات انتخاباتی؟؟

همزمان با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری، برنامه ها و اقدامات گوناگون و متفاوتی نسبت به سال ها و ماه های گذشته در حال رخدادن است.

شاید از نزدیک به یک سال پیش روند رفتارها در حکومت تغییر کرد؛ وزیر امور خارجه از سفرهای خارجی منع شد، برخی از عزل و نصب ها بدون مشوره با دیگران از سوی رئیس جمهور و ارگ ریاست جمهوری انجام شد، مبالغ زیادی برای مصارف در بخش های مختلف از بودجه دولت اختصاص یافت و چند مورد دیگر.

در تازه ترین مورد نیز خلیل الله فیروزی، یکی از متهمین اصلی کابل بانک از زندان رها شده و به منزلش انتقال یافت و این امر نیز به دستور رئیس جمهور غنی صورت گرفت.

همزمان با این رویکرد، رحمت الله نبیل، یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و رئیس پیشین امنیت ملی، رهایی فیروزی را در بدل پول به کارزارهای انتخاباتی رئیس جمهور دانست.

وی به صراحت اعلام کرد که رئیس جمهور در بدل رهایی فیروزی، ۳۰ میلیون دالر گرفته است تا در کمپاین های انتخاباتی مصرف کند.

اما صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس جمهور در حساب توئیتر خود نگاشته است که «ادعای آقای نبیل در پیوند به رهایی فیروزی در بدل پول کاملن بی بنیاد و بی اساس است، عوام فریبانه و کمپاینی می باشد. بر بنیاد  فیصله ی یک کمیته موظف که متشکل از نهادهای عدلی و قضایی، صحی و امنیتی بوده؛ وضعیت فیروزی وخیم توصیف شده، و به خانه اش انتقال یافته وتحت نظارت شدید قرار دارند.»

در عین حال، رحمت الله نبیل در پاسخ گفته است «مردم همه روزه میبینند و تاریخ هم قضاوت خواهد کرد که کى عوامفریب است و کى صادق؟ حساب میگیریم و حساب میدهیم».

هئیت موظف برای بررسی وضعیت خلیل الله فیروزی در اظهاراتی جنجالی گفته است که وضع صحی آقای فیروزی خوب نیست و «چون فیروزی مریض بود و قانون می‌ گوید باید به شفاخانه منتقل شود، اما به نظر ما خانه یعنی همان شفاخانه!»

این دلیل هیئت موظف از سوی رئیس جمهور نیز سوالی خلق می کند که آیا دیگر زندانیانی که وضعیت صحی خوبی ندارند هم رها می شوند یا گفته های رحمت الله نبیل در مورد موضوع مشخص ثابت می شود؟

سوال دیگر اینکه چرا فیروزی پیش از اینها و زمانی که گفته می شد وضعیت صحی اش خوب نیست، رها نشد و چرا بعد از یک بار رها شدن، دوباره به زندان رفت؟

یعنی اینکه آن زمان نمی شد که رها باشد و در بیرون از زندان قروض اش را جمع کرده و به دولت بپردازد و حالا که گفته می شود وضعیت صحی اش بدتر شده، قادر است قروض اش را جمع کند؟

در عین حال، اتفاقات دیگری که در حال رخدادن است، به نام چیزی است و به کام کمپاین استفاده می شود. به عنوان مثال مصارفی که برای روز استقلال از کود ۹۱ دولت برداشته شده است.

به هر حال، انتخابات نزدیک است و تا زمان برگزاری و اعلام نتایج آن شاهد رخدادهای جالب توجه دیگری هم به مانند قضیه خلیل الله فیروزی خواهیم بود؟

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *