تمامی امکانات سیستم بایومتریک در اختیار کمیسیون انتخابات قرار گرفت

کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که تمامی وسایل و امکانات سیستم بایومتریک رای دهندگان در اختیار این نهاد قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سید حفیظ هاشمی سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات در نشست خبری امروز (۱۵میزان) اظهار داشت که تمامی امکانات و وسایل مورد نیاز برای ثبت بایومتریک رای دهندگان در اختیار این کمیسیون قرار گرفته است.

وی اظهار داشت که وسایل بایومتریک به ۶ ولایت فرستاده شده و وسایل مورد نیاز ولایت های دیگر نیز به زودی در اختیار مسوولان آن قرار خواهد گرفت.

هاشمی افزود که حدود ۲ هزار تن نیز روش استفاده از دستگاه بایومتریک را برای کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات؛ آموزش خواهند داد.

از سویی هم سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات گفت که فهرست جدید رای دهندگان ولایت های بادغیس، جوزجان، زابل، غور، کاپیسا و هلمند بعد از بررسی و حذف شماری از آنها، به این ولایت فرستاده می شود.

این در حالی است که به اساس معلومات کمیسیون مستقل انتخابات، فهرست رای دهندگان دیگر ولایت ها، پیش از این در اختیار مسوولان قرار داده شده است.

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، حذف نام نامزدان را در شرایط فعلی دردسر ساز دانسته و افزود که کمیسیون شکایات انتخاباتی باید مطابق قانون عمل کند و به دلیل وقت محدود تا زمان انتخابات، هر نوع تصمیم سبب سر درگمی در برگزاری این روند می شود.

با این حال، مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات با استناد به اینکه در پیشرفته ترین سیستم انتخاباتی نیز تقلب صورت می گیرد، تصریح کردند که مردم و نامزدان انتخابات باید در زمینه برگزاری انتخابات شفاف با این کمیسیون همکاری کنند.

در حالی کمیسیون مستقل انتخابات از در اختیار گرفتن تمام امکانات سیستم بایومتریک خبر می دهند که نگرانی ها در مورد تقلب در برگزاری «آف لاین» انتخابات با این سیستم وجود دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *