تلاش کمیسیون انتخابات برای آغاز دو باره روند بررسی آرا

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد بررسی دور دوم آرای انتخابات ریاست جمهوری به دلیل اختلاف میان ناظران نامزدان ریاست جمهوری متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روند بررسی آرای انتخابات ریاست جمهوری از ساعت چهارو نیم روز گذشته به دلیل اختلاف میان ناظران تیم های انتخاباتی متوقف شده است و ناظرین اشرف غنی محل بررسی آرا را ترک کردند.

نور محمد نورسخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات امروز یکشنبه در یک نشست خبری گفت: جلسه در کمیسیون مستقل انتخابات با حضور ستادهای انتخاباتی برای رفع اختلاف نظرها جریان دارد.

او گفت: نشسست مشترک میان تیم های تخنیکی نامزدان، کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات و ناظرین ملل متحد در مرکز کمیسیون ادامه دارد و بدنبال رفع اختلاف ها، پروسه تفتیش ارا از سر گرفته می شود.

به گفته نور، اختلاف نظر ستاد انتخاباتی تیم داکتر اشرف غنی احمدزی با تیم انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله، بر سر اورق و امضایی که در برگه های رای دهی شده است، به وجود آمد.

براساس گفته های محمد نور،  هیچ قیوداتی برای کارکرد رسانه ها برای نظارت از روند بررسی ارا وضع نشده است و در کل ۱۱۴۸ ناظر از ستادهای انتخاباتی، نهادهای داخلی و سازمان ملل از کمیسیون مستقل انتخابات اعتبار نامه نظارت را گرفته اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *