تلاش دوباره رحمانی برای ریاست مجلس نمایندگان

نتیجه انتخابات دور گذشته ریاست مجلس نمایندگان با اکثریت آرا باطل شده و هئیت موقت اداری اعلام کرد که میررحمان رحمانی در دور تازه نیز می تواند نامزد شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در انتخابات امروز (۳سرطان) مجلس نمایندگان بر سر «رای جنجالی»، بیشتر نمایندگان بر باطل شدن آن رای دادند.

در این رایگیری که ۲۲۹ نماینده حضور داشت، ۹۰ تن آن رای را تائید کرد و ۱۲۰ تن دیگر بر باطل شدن آن رای دادند که به این ترتیب رای جنجالی «برگه رایدهی نقطه دار» باطل شده و نتایج دور اول نیز از بین رفت.

بعد از این رایگیری، نمایندگان، «ملک قیس» را به عنوان رئیس موقت برای برگزاری انتخابات ریاست مجلس، تعیین کردند.

انتخابات دور تازه ریاست مجلس نمایندگان قرار است فردا «سه شنبه ۴سرطان» برگزار شود و هیئت موقت اداری اعلام کرد که میررحمان رحمانی در این دور هم می تواند نامزد باشد.

پیش از این و در رایگیری دور اول، میررحمان رحمانی ۱۲۳ رای کسب کرده و کمال ناصر اصولی نیز ۵۵ رای از آن خود کرد و رئیس موقت آن زمان نیز آقای رحمانی را به عنوان رئیس معرفی کرد؛ اما این فیصله با جنجال های زیادی روبرو شد.

یک رأی جنجالی «نقطه دار»، به نفع میررحمان رحمانی استفاده شده بود و جنجال ها بر سر آن تا درگیری های فیزیکی نمایندگان نیز پیش رفت و حتی میز ریاست از سوی هواداران کمال ناصر اصولی شکسته شد.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *