حکومت زمینه آموزش و پرورش را برای کودکان خیابانی فراهم می‌کند

دکتور عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت گفته است که دولت جمهوری اسلامی افغانستان در تلاش فراهم کردن زمینه‌های آموزش و پرورش و یادگیری کارهای حرفوی در حد ممکن برای کودکان خیابانی است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس اجرایی حکومت به منسبت روزجهانی اطفال با شماری از اطفال خیابانی در قصر سپیدار دیدار کرده و آنان را مورد نوازش و شفقت قرار داد.

رئیس اجرایی کشور در این دیدار گفت: سرمایه‌گذاری بالای اطفال افغانستان به معنی سرمایه‌گذاری بالای امنیت و آینده افغانستان است.

همچنین در این مراسم «خاطره یوسفی» رئیس انجمن معاف و بنیاد شگوفایی زنان افغانستان با ابراز قدردانی از رئیس اجرائیه گفت: همکاری امروز ریاست اجرائیه کشور برای حل مشکلات اطفال خیابانی ما را امیدوار می‌سازد تا برای آنان در آینده زمینه‌های آموزشی و یادگیری کارهای حرفوی فراهم شود.

خانم یوسفی در ادامه از رئیس اجرایی کشور خواست که برای اطفال خیابانی یک مرکزی آموزشی و مسلکی ایجاد نماید تا در آن مرکز اطفال خیابانی برعلاوه آموزش، کارهای مسلکی و حرفوی را نیز یاد بگیرند و از این طریق در آینده برای خانواده‌های‌شان تامین معیشت نمایند.

همچنین عبدالله عبدالله گفت: اطفال خیابانی در افغانستان شرایط سخت را سپری می کنند و آنان آرزوی دسترسی به صلح و امنیت، درس و آینده بهتر و نان و لباس را دارند که از نیازهای ضروری انسانی می‌باشد. در این زمینه حکومت تلاش می کند تا مشکلات اطفال خیابانی را در حد توان و امکانات موجود حل کند.

رئیس اجرایی کشور در اخیر به وزارت‌های کار و امور اجتماعی، معارف، صحت عامه و امور زنان هدایت داد تا یک طرح جامع را در باره چگونگی حل مشکلات اطفال خیابانی در زمینه صحت، آموزش و فراگیری کارهای مسلکی تهیه نمایند و گزارش دهند تا اقدامات عملی صورت گیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *