تقدیر از ریزه گل، زنی که ۲۵ طالب را کشت

عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان به ریزه گل، زنی که بیست و پنج طالب مسلح را در فراه کشت مدال ملالی را اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ریزه گل به تازگی با کشتن بیست و پنج طالب مسلح در ولایت فراه در غرب کشور به نمادی از شجاعت و پایمردی در کشور مبدل شده است.

ریزه گل پس از این که طالبان مسلح فرزندش را کشتند با عروس، دختر و پسر خردسالش مسلح شد و به جنگ با طالبان پرداخت.

جواد افغان، سخنگوی والی فراه می گوید که پسر ریزه گل که به عنوان پولیس ایفای وظیفه می کرد در یکی از پوسته های امنیتی از سوی طالبان کشته شد.

به گفته او، به دنبال این رویداد خانواده این پولیس مسلح شده و به پوسته ای که پسر ریزه گل ایفای وظیفه می کرد رفته و با طالبان درگیر شدند.

معاون اول ریاست جمهوری نیز شب گذشته با ریزه گل، همسر و پسرش دیدار کرد و به او، مدال ملالی، قهرمان معرکه های آزادی و استقلال افغانستان را اهدا کرد.

سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری خانم ریزه گل را یکی از قهرمانان مردم افغانستان خواند و گفت که او می تواند الگوی مناسبی برای تمام زنان افغانستان باشد.

آقای دوستم همچنان به محمد عمر شیرزاد، سرپرست ولایت فراه که در این مراسم حضور داشت هدایت داد تا برای اعمار سرپناه در محلی مناسب یک نمره زمین را در اختیار ریزه گل و خانواده اش قرار بدهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *