تقاضای کمیسیون انتخابات از دو نامزد انتخاباتی کشور

مسئولان کمیسیون های انتخابات به منظور تسریع پروسه تفتیش آرا، خواهان همکاری هر دو تیم انتخاباتی شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مسئولان کمیسیون های انتخاباتی در دیدار با حامدکزی، معاونین ریاست جمهوری و نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در کابل، در رابطه با چگونگی پیشرفت کار تفتیش آرا و مشکلات پروسه تخنیکی بحث و گفتگو کردند.

روسا و اعضای کمیسیون های انتخاباتی در باره روند تفتیش آرا گفتند که همکاری نزدیک میان دو تیم انتخاباتی میتواند زمینه پیشرفت سریع و خاتمه یافتن هر چه زودتر روند شمارش و بررسی و اعلام نتیجه انتخابات را مساعد بسازد.

اعضای کمیسیون های انتخاباتی اطمینان دادند که برای تسریع این روند آمادگی کامل دارند، اما بر ضرورت همکاری هر دو تیم با کمیسیون تاکید کردند.

اعضای کمیسیون همچنان برای تامین بهتر نظم و امنیت در داخل محوطه کاری کمیسیون انتخابات از نیروهای امنیتی خواستند تا با قاطعیت اقدام نمایند.

آنها همچنان از رئیس جمهور خواستند تا با صحبت با کاندیدان ریاست جمهوری از آنها بخواهد به نماینده های خویش هدایت دهند که با کمیسیون انتخابات همکاری نزدیک نمایند تا این پروسه هرچه سریعتر تکمیل گردد.

رئیس جمهور کرزی گفت که مردم افغانستان از ماه ها بدینسو منتظر اعلام نتایج انتخابات اند و این نتیجه باید هرچه زودتر اعلام گردد.

رئیس جمهور ضمن اشاره به مقاله اخیر نشر شده در روزنامه نیویارک تایمز اظهار داشت که نشر چنین مطالب نمایانگر مداخله و توطیه خارجی ها به هدف بی ثبات ساختن افغانستان بوده و نباید به آن اجازه داده شود.

رئیس جمهور اصرار داشت که طولانی شدن اعلام نتیجه انتخابات بر تمامی ابعاد زندگی مردم بخصوص امنیت و اقتصاد و نیز امور حکومت داری تاثیر منفی گذاشته، پس ایجاب می نماید که این پروسه در موعد تعیین شده خاتمه یافته و مردم ما دیگر از پریشانی رهائی یابند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *