تقابل با مذهب حنفی؛ دستور کار داعشیان در جوزجان

مسؤلان محلی در ولسوالی های درزاب و قوش تپه می گویند، گروه داعش تقابل با مذهب حنفی را در دستور کار خود قرار داده و باشنده گان این ولسوالی ها را از انجام فرایض دینی شان بر بنیاد این مذهب منع نموده اند.

اعضای شورای ولایتی جوزجان می گویند، این گروه از زمان پیدایش شان در این ولسوالی ها تلاش دارند تا رؤش مذهب سلفی را بالای مردمانی که حنفی مذهب استند تحمیل نمایند.

اسماعیل خان فرمانده پولیس ولسوالی درزاب در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه می گوید، جنگجویان داعش از چندی بدینسو از مردم خواسته اند که خواندن نماز و انجام ساییر مراسم مذهبی را که قبلاً به شیوۀ مذهب حنفی انجام می شد منع قرار داده و در تلاش ترویج مذهب سلفی استند.

همچنان امین الله امین ولسوال قوش تپه به خبرگزاری خاورمیانه می گوید، داعشیان در مساجد این ولسوالی شیوۀ مذهب سلفی را برای مردم آموزش می دهند و آنان را وا می دارند تا از مذهب حنفی دور نمایند.

بابر ایشچی ریس شورای ولایتی جوزجان نیز تایید می کند که از مدتی بدینسو گروه داعش انجام مراسم و فرایض دینی را مطابق مذهب حنفی بالای مردمان این ولسوالی ها تحمیل نموده است.

ریس شورای ولایتی جوزجان می گوید، مفتی نعمت الله یکی از فرماندهان خود خوانده داعش که قبلاً عضویت گروه طالبان مسلح را داشت، از سالها پیش در تلاش ترویج مذهب حنفی است.

مفتی نعمت الله چندی پیش به نیروهای امنیتی تسلیم شده و پس از آن دوباره به گروه داعش پیوسته بود.

به تازه گی این گروه در ولسوالی های قوش تپه و درزاب برگزاری مراسم فاتحه و خیرات را منع قرار داده و هشدار داده اند افرادی که از فرمان آنان سرکشی می نمایند مجازات خواهند شد.

بر اساس معلومات ها همچنان در اوقات نماز ظهر و عصر نیز تغییراتی از سوی داعشیان به میان آمده و بر خلاف مذهب حنفی نماز این دو وقت پیشتر از زمان تعین شده در ساحات تحت کنترول داعش برپا می شوند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *