تعلیق بخشی از تحریم هاعلیه ایران ازسوی اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا در نشست امروز (دوشنبه) وزرای خارجه این اتحادیه در بروکسل، بخشی از تحریم‌ها علیه ایران را رسما به حالت تعلیق در آورد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به ه نقل از رویترز، دیپلماتهای اتحادیه اروپا از تعلیق بخشی از تحریمها علیه ایران در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل خبر دادند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا طی نشست امروز خود به تعلیق بخشی از تحریم‌های ایران در چارچوب برنامه اقدام مشترک با ایران رای‌ دادند.

این اتحادیه در بیانیه ای اعلام کرد که در راستای طرح اقدام مشترک توافق شده میان ایران و گروه ۱+۵ در ۲۴ نوامبر، شورای اروپا بعضی از اقدامات محدود ساز علیه ایران را به مدت ۶ ماه به حالت تعلیق درآورد.

با تسهیل تحریمها، اتحادیه اروپا بخشی از گام اول خود برای حصول توافق جامع برای رفع نگرانی درباره برنامه هسته ای ایران را برداشته است.

تصمیم امروز، ممنوعیت بیمه و حمل و نقل مربوط به انتقال فروش نفت ایران به مشتریان فعلی خود را به حالت تعلیق درآورد و بر علاوه ممنوعیت واردات و خرید یا حمل و نقل محصولات پتروشیمی ایران و خدمات مرتبط با آن معلق شد.

برای اینکه ایران بتواند نفت خام و محصولات پتروشیمی خود را منتقل کند ممنوعیت خدمات مربوط به کشتیرانی نیز متوقف شد.

ممنوعیت تجارت طلا و دیگر فلزات گرانبها با دولت ایران و بانک مرکزی و دیگر محافل عمومی نیز تعلیق شد.

همانطور که در برنامه اقدام مشترک پیش بینی شده است، آستانه دسترسی به انتقال و تراکنشهای مالی به ایران و از داخل ایران ۱۰ برابر افزایش یافت.

قرار است اقدامات قانونی تصویب شده توسط شورای اروپا در نشریه رسمی اتحادیه اروپا منتشر و اجرایی ‌شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *