تظاهرات گسترده مردمی در چند شهر بزرگ پاکستان

هزاران تن از شیعیان در پاکستان امروز شنبه (۱۱ دلو) در کراچی و سایر شهر های بزرگ این کشور تظاهرات کردند و اعتراض خود را به بمب‌گذاری اخیر در یک مسجد در منطقه شکارپور ایالت سند نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در انفجار روز جمعه در داخل مسجدی در شکارپور ۶۱ تن از نمازگزاران کشته و بیش از ۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

مقام های پولیس پاکستان اعلام کرده که یک فرد انتحاری، بمب همراه خود را در وسط مسجد شیعیان و بعد از پایان نماز جمعه منفجر کرد.

این حادثه در منطقه شکارپور ایالت سند، جایی حدود ۴۷۰ کیلومتری شمال کراچی، بزرگ‌ترین شهر پاکستان رخ داد.

یکه گروه شبه نظامی سنی به نام «جندالله» که سال گذشته بیعت خود را با گروه “داعش” اعلام کرد، مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.

در همین حال هزاران شیعه در کراچی و شکارپور امروز در جریان خاکسپاری قربانیان در کراچی، شکارپور و همچنان در شهرهای اسلام آباد، لاهور و کویته تظاهرات کردند و خواهان به محاکمه کشاندن عاملان این رویداد خونین شدند.

نواز شریف، نخست وزیر پاکستان گفته که تمام این کشور عزادار حادثه روز جمعه است اما تاکید کرده که این اتفاق، دولت او را در مبارزه با تروریسم مصمم‌تر می‌کند.

شیعیان پاکستان معمولا هدف حملات مرگبار گروه‌های مسلح سنی مانند لشکر جنگُوی قرار می‌گیرند چنانچه در دو سال گذشته حدود ۱۰۰۰ شیعه بر اثر این حملات در پاکستان کشته شده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *