تظاهرات سراسری در بحرین به حمایت از «شیخ عیسی قاسم»

مردم بحرین به ادامه تظاهرات های مسامت آمیز خود یکبار دیگر در ۳۰ شهر این کشور به حمایت از «شیخ عیسی قاسم» روحانی برجسته این کشور اقدام به راه اندازی تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از العالم، مردم بحرن در این تظاهرات سراسری که روز جمعه برگزار شد، اعلام کردند آل خلیفه مسئول هرگونه آسیب رسیدن به «شیخ عیسی قاسم» است.

عبدالله الغریفی از علمانی بحرین گفت: «شیخ عیسی قاسم» بزرگترین ضامن امنیت و ثبات بحرین است، بنأ همه اقشار جامعه از حکومت گرفته تا مردم، باید مراقب سلامتی ایشان باشند.

«شیخ عیسی قاسم» از جون ۲۰۱۷ تاکنون در بازداشت خانگی بسر می‌برد و به تازگی حالش وخیم شده است.

مجمع حقوق بشر بحرین اعلام کرد، اقدامات امنیتی سختگیرانه رژیم آل خلیفه مانع از آن می‌شود که داکتران شیخ عیسی قاسم وضعیت سلامت وی را دنبال کنند.

همزمان مجمع جهانی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز دعوت از کادر داکتری بین‌المللی برای درمان شیخ عیسی قاسم را خواستار شد و از سازمان‌های بین المللی خواست با اعمال فشار بر رژیم بحرین به محاصره و بازداشت خانگی وی پایان دهند.

روز پنجشنبه هم مناطق مختلف بحرین، صحنه تظاهرات در حمایت از شیخ عیسی قاسم بود.

رژیم آل‌خلیفه بحرین با سلب تابعیت و محاکمه «شیخ عیسی قاسم»، از جون ۲۰۱۶ منطقه الدراز محل سکونت این عالم دینی را محاصره کرده است و از اقامه نماز جمعه شیعیان در این منطقه ممانعت می‌کند.

بحرین از ۱۴ فبروی ۲۰۱۱ صحنه اعتراض مردمی ضد رژیم آل خلیفه است.

مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن دولتی منتخب در کشورشان هستند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *