تظاهرات دوکانداران در استانبول

هزاران تن از دوکانداران و کارکنان فروشگاه‌ها در استانبول ترکیه، اقدام شهرداری این شهر در ممنوعیت قراردادن چوکی در بیرون دوکان ها را محکوم کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این تظاهرات حدود دو هزار معترض در اقدامی نمادین با حمل میز و چوکی، لغو این ممنوعیت دو ساله و پرداخت غرامت به دلیل خسارت اقتصادی که متحمل شده‌اند، خواستار شدند.

معترضان با خود پارچه نوشته‌ای حمل می کردند که بر روی آن نوشته شده بود: دوکانداران به مدت دو سال است که قربانی این ممنوعیت هستند.

بورچاک اونور، صاحب یک کافه گفت: ۵ ماه پس از اعمال این ممنوعیت، درآمد ما ۸۰ درصد کاهش یافت و اکنون درآمد ما حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است و هنوز هم هیچ میزی نداریم.

گزارش های دیگر حاکی از این است که، دیگر گروه‌ها از جمله اعضای حزب صلح و دموکراسی نیز به صف تظاهرکنندگان در منطقه بیوغلو استانبول پیوستند.

ترکیه به صحنه تظاهرات گسترده و اعتصاب علیه سیاست‌های رجب طیب اردوغان، نخست وزیر این کشور تبدیل شده است، در هفته‌های گذشته، ده‌ها هزار نفر از معترضان ضد دولتی در شهرهای مختلف سراسر ترکیه تظاهرات کرده‌اند.

دولت ترکیه، شمار زیادی از فعالان از جمله دانش آموزان مکاتب را به اتهام تحریک ناآرامی‌ها بازداشت کرده است.

اردوغان معترضان را خرابکار، غارتگر و تروریست نامیده و مدعی است این تظاهرات بخشی از توطئه برای براندازی دولت اوست، تعدادی از معترضان در جریان خشونت نیروهای پولیس علیه معترضان کشته و هزاران نفر دیگر زخمی شده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *