تظاهرات در تایلند همچنان ادامه دارد

هزاران تن از معترضان ضد دولتی برای سومین روز متوالی به خیابان‌های بانکوک، پایتخت تایلند آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تظاهرکنندگان امروز چهارشنبه (۲۵ جدی) به اشغال بخش‌هایی از پایتخت تایلند و مسدود کردن بخش‌های مهم شهر در جریان تظاهرات‌های موسوم به تعطیلی بانکوک ادامه دادند.

معترضان برکناری یینگولاک شیناواترا، نخست وزیر تایلند را خواستار هستند.

رئیس جمهور تایلند روز سه‌شنبه اعلام کرد که از سمت خود کناره‌گیری نمی‌کند چرا که وظیفه دارد ثبات سیاسی را در کشور حفظ کند.

معترضان مدعی هستند که دولت یینگولاک در حقیقت از سوی برادر فراری وی یعنی تاکسین شیناواترا، نخست وزیر سابق تایلند اداره می‌شود.

اعتراض‌های مردم تایلند در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۳ میلادی پس از آن آغاز شد که دولت طرحی را به پارلمان ارائه داد که می‌توانست منجر به عفو تاکسین شیناواترا، نخست وزیر سابق تایلند شده و شرایط را برای بازگشت وی به این کشور هموار کند.

نخست وزیر سابق تایلند سال ۲۰۰۶ در پی یک کودتای نظامی قدرت را از دست داد، وی از سال ۲۰۰۸ به منظور فرار از مجازات حبس دو ساله به اتهام فساد در تبعید خود خواسته به سر می‌برد.

یینگولاک ماه گذشته مجلس سفلی را منحل کرد. وی همچنین در تلاش برای کاهش تنش‌ها برگزاری انتخابات ناگهانی در تاریخ دوم فبروری را خواستار شده و وعده داده است که کشور را از زیر نفوذ برادرش خارج کند. با وجود این، گروه مخالف اعلام کرد که انتخابات را تحریم می‌کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *