تظاهرات در آلمان به اعتراض به برنامه جاسوسی امریکا

معترضان به جاسوسی‌های امریکا در آلمان به جاده های برلین آمدند و از عملکرد دولت کشورشان در مواجهه باامریکا انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه نقل از شبکه خبری «الجزیره»، هزاران تن از مردم آلمان در اعتراض به جاسوسی اینترنتی آژانس امنیت امریکا (NSA) و دیگر نهادهای جاسوسی این کشور و نیز واکنش نامناسب دولت آلمان به چنین اقداماتی تظاهرات کردند.

خبرگزاری فارس نوشت که سازمان‌دهندگان این تظاهرات احزاب مخالف دولت اعم از سبز، چپ‌گرایان و حزب دزدان دریایی بودند که اعلام کردند ۲۰ هزار نفر را روز گذشته برای شرکت در این تجمع اعتراضی گرد آوردند. با این حال پولیس این گزارش‌ها را تائید نمی‌کند.

شعار معترضان «آزادی بدون ترس» بود و شرکت‌کنندگان با خود بنرهایی را حمل می‌کردند که بر روی آنها نوشته شده بود: « به جاسوسی از ما پایان دهید.» و « از برنامه پریسم متشکریم چرا که باعث شد سرانجام دولت بفهمد مردم چه می‌خواهند.»

یکی از معترضان در این زمینه گفت: «سازمان‌های جاسوسی مانند آژانس امنیت ملی امریکا بی‌شرمانه از گفت‌وگوهای تیلفونی و ارتباطات اینترنتی ما جاسوسی می‌کنند و دولت ما که یکی از مسئولیت های اصلی آن حمایت از ماست، فقط به آرامش دادن به ما اکتفا می‌کند.»

پنجشنبه گذشته سری دیگری از افشاگری‌های «ادوارد اسنودن» مامور پیشین سازمان سیا منتشر شد که نشان می‌داد، سازمان‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس از بخش وسیعی از اطلاعات شخصی از جمله ایمیل‌ها و تبادلات بانکی و گفت‌وگوهای تلفنی جاسوسی کرده‌اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *