تصویب ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی در قدس

 برپایه یک گزارش، رژیم اسرائیل در نظر دارد ۱۵۰۰ واحد مسکونی غیرقانونی جدید در شرق قدس (اورشلیم) بسازد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از رادیو ارتش تل‌آویو امروز چهارشنبه (۸ عقرب)، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و گیدئون سعر، وزیر کشور این رژیم توسعه‌ء واحدهای مسکونی غیرقانونی در شهرکی به نام رمات شلومو در شرق قدس (اورشلیم) را تصویب کرده‌اند.

رژیم اسرائیل همچنین روز چهارشنبه به عنوان بخشی از توافق خود برای از سرگیری مذاکرات با تشکیلات خودگردان فلسطین ۲۶ زندانی فلسطینی را آزاد کرد.

یکی از مقامات رژیم اسرائیل هفته پیش مدعی شد که این اقدام به توافق با تشکیلات خودگردان فلسطین در ازای ادامه شهرک‌سازی ها در سرزمین‌های اشغالی مرتبط است، در واکنش به این اظهارات، تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن رد این ادعا گفت که فعالیت‌های مربوط به شهرک‌سازی مذاکراتی را که پس از یک وقفه سه ساله در ماه جولای از سر گرفته شد را به شکلی جدی تهدید می‌کند.

حضور و ادامه توسعه ‌شهرک‌های اسرائیلی در فلسطین اشغالی یکی از موانع اصلی تلاش‌های انجام شده برای برقراری صلح در خاورمیانه بوده است.

رژیم اسرائیل به سبب سیاست‌های توسعه‌طلبانه خود مورد انتقادهای شدید جامعه بین‌المللی، از جمله هم‌پیمانان خود قرار گرفته است، با وجود این، رژیم تل‌آویو از پذیرفتن درخواست‌ها برای متوقف ساختن فعالیت‌های غیرقانونی شهرک‌سازی خود سرباز می‌زند.

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از ۱۲۰ شهرک‌یهودی‌نشین که اسرائیل بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است، سکنی گزیده‌اند.

سازمان ملل و بسیاری از کشورهای جهان، این شهرک‌های اسرائیلی را غیرقانونی می‌دانند چرا که این شهرک‌ها در مناطق اشغال شده توسط اسرائیل در جنگ ۱۹۶۷ ساخته شده است و براساس کنوانسیون ژنو، هر گونه ساخت و سازی در مناطق اشغال شده ممنوع است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *