تصمیم گیرنده در امور کشور، خود افغانها هستند

سرپرست تازه وزارت دفاع ملی میگوید که خارجی ها حق مداخله در امور افغانستان را ندارد تصمیم گیرنده خود افغان ها هستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اسدالله خالد امروز (۸جدی) رسما به عنوان سرپرست وزارت دفاع ملی معرفی شد.

وی در برنامه معرفی اش، شامل کردن تمام اقوام و جذب کدرهای مسلکی از تمام اقوام و با خبری و اکمالات درست سربازان را در میدان های نبرد از اولویت های کاری اش عنوان کرد.

خالد بیان داشت: «یکی از اولویت های کاری من با خبری و اکمال درست سربازان در میدان های نبرد است و اگر بدانم سربازی زخمی در خط مقدم جنگ گیرمانده باشد؛ تا آخرین توانم تلاش میکنم که برای آوردنش اقدام کنم. امنیت نسبی که برقرار است نتیجه زحمات سربازان در میدان های جنگ است.»

در همین حال او تصریح کرد که افغان ها مالک افغانستان هستند و تصمیم گیری نیز به دست آنان است و خارجی ها حق دخالت ندارند.

وی تاکید کرد: «به خاطر این که غفلت را بپوشانیم، نارسایی خود را بپوشانیم، تمام اتکا به خارجی به خصوص امریکایی داریم. اگر پرسان کنیم که این کار چرا این طور شده؟ صایب امریکایی‌ها نگفته بود! یا تا حالی با آنها (در این مورد) گپ نزدیم! قوت‌ های خارجی، حمایت قاطع و امریکایی‌ ها، برای تعلیم و تربیه، کمک در قسمت ضروریات و امکانات، و مشوره‌ دهی در عملیات‌ ها در اینجا هستن؛ مالک این وطن تو هستی! تصمیم‌گیرنده در این وطن تو هستی!»

اسدالله خالد، همچنین تصریح کرد که پس از این نیروهای اردوی ملی در برابر مخالفان مسلح دولت خشن‌ تر و بی‌ رحم‌ تر از گذشته عمل خواهند کرد.

وی افزود که نیروهای اردو افزون بر خشن‌ تر شدن، کاهش تلفات غیرنظامیان، رفتار مناسب با اسیران جنگی و حقوق بشر را نیز در نظر داشته باشند.

او در اخیر تصریح کرد برای انجام مسوولیت هایش از هیچ گونه تلاش دریغ نخواهد کرد و در مقابل دشمن از حالت دفاعی خارج شده حالت تهاجمی را خواهیم داشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *