تشکیل حکومت موقت به سود مردم نیست

رئیس اجرائیه با شایعه خواندن گمانه زنی ها در مورد تشکیل حکومت موقت، گفت که تشکیل حکومت موقت برای یک هدف موقت، به سود مردم افغانستان نیست و در این زمینه، بحثی صورت نگرفته است.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالله عبدالله امروز (۱۲حمل) در نشست شورای وزیران گفت که در روزهای اخیر فعالیت هایی در عرصه متمرکز شدن مذاکرات صلح با طالبان مسلح صورت گرفته و شخصیت های سیاسی باید از نظامی جمهوری و خواسته های مردم نمایندگی کنند.

رئیس اجرائیه همچنان بر همه شمول بودن هیئت مذاکره کنند با طالبان مسلح تاکید کرد و گفت که تعیین سرنوشت مردم به دست مردم جزیی از خطوط اساسی در مذاکرات صلح است.

از سویی هم داکتر عبدالله به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت «نباید پروسه انتخابات را با پروسه صلح گره بزنیم و بسیار مهم است که روی هر دو در جایش تمرکز صورت گیرد و از ضیاع وقت جلوگیری شود».

وی همچنان با تاکید بر برگزاری انتخابات، از تمام نهادهای دولتی خواست که در راستای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه با کمیسیون‌ های انتخاباتی همکاری کنند و میدان رقابت سالم بین نامزدان را هموار کند.

عبدالله در ادامه سخنان خود اظهار داشت که در سطح همکاری نهادهای امنیتی و نیروهای حمایت قاطع هیچگونه تغییری ایجاد نشده و ناتو متعهد به حمایت دوامدار است و کاهش احتمالی نیرو هم به معنای قطع همکاریها نخواهد بود.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *