ترک خانه ها به دلیل ناامنی در ولسوالی بتی کوت ننگرهار

شماری از باشندگان ولسوالی بتی کوت ولایت ننگرهار به دلیل گسترس ناامنی ها، خانه های مسکونی شان را ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، باشندگان ولسوالی بتی کوت می گویند که حضور گسترده شبه نظامیان در منطقه و ادامه جنگ ها و نبود امنیت باعث شده که آنان مجبور به ترک خانه های شان شوند.

شماری زیادی از مردم ولسوالی بتی کوت این ولسوالی را ترک کرده و در ساحات دیگر این ولایت متواری شده اند.

شعور احمد باشنده ولسوالی بتی کوت است او خانه مسکونی اش را ترک کرده و به ولسوالی کامه آمده است، او می گوید جنگ و نا امنی ها هر روز در ولسوالی وقریه جات بتی کوت رو به افزایش است.

صدا ها نفر مثل شعوراحمد خانه های مسکونی شان را ترک کرده و در یکی از ولسوالی دیگر مسکن اختیار کرده اند و تمامی خانه و زندگی که داشته اند آن را رها کرده اند.

با این حال احمدضیا عبدالزی سخنگوی والی ننگرهار به خاورمیانه گفت که این حقیقت است که شماری از مردم به دلیل نبود امنیت خانه های شان را ترک و در جای دیگری مسکن اختیار نموده اند.

او گفت بیشتر از باشندگان ولسوالی بتی کوت به شهر جلال آباد آمده اند و شماری هم به ولسوالی های دیگر ننگرهار جایگزین شده اند.

آقای عبدالزی شمار دقیق از بیجاشدگان را اعلام نکرد اما گفت هفته گذشته در ولسوالی بتی کوت به منظور  پاک سازی ساحه از وجود شبه نظامیان عملیات شاهین ۱۸  از  طرف نیروهای دا خلی راه اندازی شده که در نتیجه آن یک تعداد از شبه نظامیان  کشته و زخمی شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *