ترکیه: آمریکا شرایط را در سوریه دشوار میسازد

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه قرار دادن یک گروه تروریستی را برای مقابله با گروه تروریستی دیگر یک اشتباه بزرگ از سوی آمریکا عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه در گفت‌وگو با شبکه خبری فرانس ۲۴ اعلام کرد: ما مخالف مشروعیت دادن به واحدهای خلق شاخه سوری پ.ک.ک هستیم و نباید به این گروه مشروعیت داده شود یا به هر بهانه ای که یک گروه وابسته به پ.ک.ک علیه داعش مبارزه کند برای ما مشروعیت ندارد.

وی با بیان اینکه ما خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه هستیم، افزود: ماندگاری آمریکا در سوریه برای مقابله با ایران و روسیه شرایط را پیچیده و دشوار خواهد ساخت.

کالین با تاکید بر اینکه مذاکرات آستانه جایگزین روند مذاکرات ژنو نبوده و تکمیل کننده این روند است تصریح کرد: بشار اسد مشروعیت خود را از دست داده و بطور آشکار این مسئله به رای مردم سوریه وابسته است.

وی با اشاره به به نقش روسیه و ایران در سوریه گفت: ایران و روسیه حامیان اصلی اسد هستند و ما در باره این دو کشور اختلاف نظر داریم اما مذاکرات خود را ادامه خواهیم داد.

او درباره احتمال قطح روابط ترکیه و نانو به دلیل وقوع تنش اخیر میان دو طرف گفت: روابط میان دو طرف قطع نخواهد شد زیرا ناتو متحد مهم ما است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *