تروریست طالب عامل پرچوی های برق فاریاب استند

مقامات محلی فاریاب مدعی‌اند که ۹۵ درصد خاک ولسوالی های که در امتداد شاهراه نمبر میمنه- مزارشریف واقع است تحت کنترول گروه تروریستی طالبان قرار دارد و در این مسیر همه روزه میان تروریستان طالب و نیروی نظامی کشور درگیری صورت می گیرد که این نبرد ها بیشترین اوقات باعث قطع برق شهر میمنه و بیش از ۱۰ ولسوالی این ولایت شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد نسیم نبی زاده مسوول فروشگاه نبی زاده در شهر میمنه مدعی شد که قطع برق بیشترین آسیب را به کسبه کاران میرساند و وی گفت برقی که یکی از نیاز های اساسی ما می باشد اما در هفته چهار روز برق نداریم و به مشکلات جدی روبرو هستیم.

در همین حال صبغت الله سیلاب، معاون شورای ولایتی فاریاب علت قطع برق را جنگ نظامیان افغان و گروه تروریستی طالبان در مسیر که لین برق میگذرد میداند.

معاون شورای ولایتی فاریاب یکی دیگر از دلیل های قطع برق را نپرداختن پول صرفیه برق شماری از باشندگان آن ولایت را که در مناطق تحت کنترول تروریستان طالب زندگی می کنند عنوان کرده.

از سوی هم سیدعبدالحمید خان رییس شرکت برشنا در فاریاب علت اصلی قطع برق را جنگ میان گروه تروریستی طالبان و نظامیان کشور در مسیر عبور لین برق وارداتی ترکمنستان و نپرداختن پول صرفیه برق از سوی زورمندان و کسانیکه در مناطق تحت کنترول گروه تروریستی طالبان زندگی می کنند می داند.

در تازه ترین مورد افراد گروه تروریستی طالبان به باشنده گان ولسوالی های خواجه سبزپوش و دولت آباد ولایت فاریاب مجبور کرده اند که پول صرفیه برق شان را به آنان بدهند.

این در حالی است که بیشترین ولسوالی های ولایت فاریاب در مسیر شاهراه نمبر یک میمنه – مزار شریف واقع است و برق وارداتی فاریاب از کشور ترکمنستان نیز از این مسیر میگذرد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *