تروریزم و افراطیت تهدید جدی برای منطقه

رئیس جمهور کرزی: منافع مشترک افغانستان و روسیه ایجاب می کند که حکومت آیندهء افغانستان نیز با روسیه روابط اش را گسترش دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام روز گذشته با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در شهر شانگهای کشور چین دیدار کرد.

در این دیدار که در حاشیه اجلاس سیکا انجام شد، هر دو جانب در مورد روابط و همکاری های دو جانبه، مبارزه با تروریزم و افراطیت در منطقه و سایر موضوعات منطقوی گفتگو کردند.

رئیس جمهور روسیه از اشتراک گستردهء افغانها در انتخابات و پایان موفقانه دور اول آن ابراز خرسندی کرد و آرزو نمود که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز به موفقیت به اتمام برسد.

در این دیدار روسای جمهور دو کشور در مورد همکاری ها میان افغانستان و روسیه بخصوص گسترش همکاری های اقتصادی و نظامی بحث و تبادل نظر کردند.

هر دو جانب  تروریزم و افراطیت را تهدید جدی برای منطقه خوانده، تاکید نمودند که کشور های منطقه باید با این تهدید مشترکاً و با جدیت مبارزه نمایند.

روسای جمهور افغانستان و روسیه در مورد پدیده افراطیت در منطقه و سایر مسایل منطقوی نظر مشترک داشتند.

رئیس جمهور کرزی گفت که نزدیکی جغرافیایی افغانستان و روسیه، روابط تاریخی و منافع مشترک دو کشور ایجاب می کند تا حکومت آیندهء افغانستان نیز در گسترش بیشتر روابط و همکاری ها میان افغانستان و روسیه، گام های استوار بردارد.

وی با اشاره به روابط میان دو کشور گفت: افغانستان در یک دههء گذشته روابط خوبی با روسیه داشته است.

رئیس جمهور کرزی برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور آیندهء کشور را یک رویداد تاریخی برای افغانستان دانسته و از رئیس جمهور روسیه دعوت کرد تا برای اشتراک در این مراسم یک هیات عالی رتبه کشورش را به افغانستان بفرستد که این دعوت از جانب رئیس جمهور پوتین پذیرفته شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *