تردید امریکا از توقف خشونت در افغانستان

طالبان گفته است که با اتمام «هفته خشونت»، حملات شان را دوباره از سر می گیرند و با نیروهای امنیتی افغانستان درگیر می شوند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طالبان در گفتگو با رسانه های خارجی اعلام کرده اند که نبرد آنها با نیروهای امریکایی نیست؛ اما حملات شان بر نیروهای افغانستان از سر گرفته می شود.

در عین حال، مقام های امریکایی نیز نسبت به توقف خشونت ها در افغانستان با دیده تردید می نگرند.

در تازه ترین اظهار نظر، مارک میلی؛ رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا به خبرگزاری رویترز گفته ‌است که امکان ندارد خشونت در افغانستان به صفر برسد.

به گفته وی، با توجه به امضای توافق​نامه بین امریکا و طالبان، نباید انتظار داشت که این توافق به معنی توقف مطلق خشونت‌ها باشد؛ بلکه بروز برخی حملات و خشونت‌ها از سوی طالبان ناگزیر است.

در همین رابطه، ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان به بی بی سی گفته ‌است که دوره کاهش خشونت اکنون به پایان رسیده و عملیات این گروه به صورت عادی آغاز خواهد شد.

به گفته وی، کاهش خشونت پیش‌شرط امضای توافق‌نامه صلح با امریکا بود و طالبان طی این مدت حملات خود به نیروهای دولتی افغانستان را متوقف ساخته ‌بود.

از آغاز دوباره حملات طالبان بر نیروهای امنیتی افغانستان در حالی خبر داده می شود که قرار است که به تاریخ دهم مارچ، گفتگوهای بین الافغانی از سوی هیئت افغانستان و طالبان آغاز شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *