ترامپ نباید اشتباه های گذشته امریکا را تکرار کند

MiddleeastPress

رئیس جمهور سابق افغانستان به رئیس جمهور جدید امریکا توصیه کرده است که برای موفقیت در افغانستان باید اشتباه های گذشته را تکرار نکند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حامد کرزی در صحبت های تازه اش، توصیه هایی به دونالد ترامپ داشته است.

رئیس جمهور سابق کشور به ترامپ گفته است که برای موفقیت بیشتر در افغانستان به سیاست های کشورش در قبال افغانستان توجه بیشتر داشته باشد.

به گفته کرزی، با تغییر سیاست های امریکا در قبال افغانستان، اشتباهات ۱۵ سال گذشته تکرار نشده و بلکه اصلاح خواهد شد که گامی مهم در آرامی افغانستان دارد.

رئیس جمهور سابق افغانستان معتقد است که با در نظر داشت تلاش های انجام شده در جریان ۱۵ سال گذشته، طالبان مسلح و دیگر گروه های مخالف دولت همچنان به صورت آزادانه فعالیت دارند.

این گفته های حامد کرزی به نوعی اشاره به پاکستان دارد؛ به صورتی که می گوید اسلام آباد و سازمان استخباراتی پاکستان (آی اس آی)، مانعی بوده است برای نابودی طالبان مسلح و شکست سیاست های امریکا در قبال مبارزه با تروریزم.

به باور وی، ترامپ با تغییر سیاست کشورش در قبال پاکستان می تواند گام های مهمی در راه صلح افغانستان و پیروزی برنامه های امریکا در افغانستان بردارد.

این اظهارات در حالی بیان می شود که حامد کرزی موافقتش را با «پیمان امنیتی مشترک» دو جانبه افغانستان و امریکا نیز بیان داشته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *