ترامپ در مقابل رهبر کوریای شمالی عقب نشینی کرد

دونالد ترامپ پس از اظهارت جنجالی خود علیه “کیم جنگ اون” اعلام کرد: که مایل به گفتگو با رهبر کوریای شمالی هستم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  در حالی که کوریای شمالی به تازگی پیشنهاد مذاکره از سوی سئول را پذیرفته، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات از مساله المپیک زمستانی ۲۰۱۸ کوریای جنوبی فراتر رود.

کوریای جنوبی پیشنهاد کرده بود که برای شرکت وزرشکاران همسایه شمالی اش در بازی های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ چانگ، دو کشور به پای میز مذاکره بیایند.

ترامپ همچنین در پاسخ به خبرنگاری که از وی پرسید آیا مایل به گفتگوی مستقیم با «کیم جونگ اون» رهبر کوریای شمالی است، گفت: قطعا، این کار را می کنم.

اما او تاکید کرد که چنین امری بدون پیش شرط امکان پذیر نیست. این در حالی است که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا پیشتر گفته بود که واشنگتن بدون پیش شرط حاضر به مذاکره با کوریای شمالی است.

رئیس جمهوری آمریکا که تاکنون مواضع سختی در مقابل پیونگ یانگ اتخاذ و بارها کوریای شمالی را به حمله تهدید کرده، آغاز مذاکرات دو کوریا را متاثر از مواضع خود دانست.

هفته گذشته کیم جونگ اون واشنگتن را تهدید کرد که ‘یک دکمه بمب هسته ای’ همیشه روی میز او هست که با واکنش ترامپ روبه رو شد؛ وی گفت که دکمه بزرگتری روی میز خود دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *